Vlierden-Driebergen 90 km

Nederland, Driebergen

Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan omdat ik dacht de rit zoveel mogelijk voor de regen uit te kunnen fietsten, daarom vertrok ik bij Ria vandaan om 8.00 uur. Na een 10 km fietsen voelde ik al de eerste druppen en heb meteen maar mijn goede regenjack aangedaan. Het heeft de hele dag wat gemiezerd en soms leek het of het droog was , maar daarna regende het weer wat harder. Voor een fietser niet zo leuk, maar het hoort er wel bij het fietsen, dan kun je niet alleen mooi weer uitkiezen als je een meerdaagse tocht gaat maken. Om wat op te schieten heb ik een groot deel van mijn tocht vandaag de ondersteuning aangehad en niet alleen bij klimmetjes zoals de andere dagen. Het eerste stuk ging door een bosgebied met een mooi fietspad, tot je een drukke weg moest oversteken. Vanaf Helmond ging de route een heel eind langs de Zuid-Willemsvaart tot Beek en Donk, verder naar Erp en tussen Veghel en Uden door naar Vorstenbosch waar ik de pompoenen zag liggen. Verder ging het via Nistelrode en Heesch naar Oss waar ik een koffiestop hield en ten noorden van Oss in het rivierengebied kwam waar dus niet veel bomen meer waren. Bij Oijen ging ik met het veer over de Maas en nam daar dus afscheid van de rivier die ik vanaf de bron gevolgd had. Het volgende veer was over de Waal bij Tiel en langs het Amsterdam Rijnkanaal kwam ik bij het veer naar Wijk bij Duurstede. Toen was het nog maar 15 km naar Driebergen langs en door Langbroek met zijn mooie kasteelachtige buitens. Zo kwam ik om half twee een beetje nat bij Wietske in Driebergen en sloot mijn Maasroute. In totaal heb ik in de tien dagen 880 km gefietst en 2470m moeten klimmen. Daar het alle vorige dagen mooi weer was is de tocht goed geslaagd, alleen deed ik het alleen en met fietsmaatjes kan toch wat gezelliger zijn, maar dat doen we volgend jaar dan weer. Alle mensen die gereageerd hebben hartelijk dank en voor ieder oant sjen.

Mooi Ellert, dat het je gelukt is . Een hele prestatie!! Hartelijke groet, Abe en Marijke

Marijke en Abe 2023-09-21 17:30:33

Mooie tocht

Bernd 2023-09-21 18:26:13

Respect Ellert dat je de tocht in je eentje volbracht hebt. Ja,ik kan mij voorstellen dat je de volgende fietstochten met wat meer mensen wilt fietsen. Alleen is maar alleen.Met veel plezier je verslagen gelezen en je foto's bekeken. Prettige avond en wie weet tot een volgend verslag.

Gerrie Divendal 2023-09-21 19:33:25

En toen was je in Driebergen na het laatste stuk grotendeel door Brabant met voor mij herkenbare plaatsen. Knap hoor om zo in je eentje een lange tocht te maken Vond het leuk je te volgen met als omlijsting fraaie fraaie fotos.

Diny Leijsen 2023-09-21 20:26:11

Fijn dat je weer veilig bij Wietske aangekomen bent. Wat een prestatie.Met een groet.