Dag 3 Rondje Twente 88km

Nederland, Heerde

Na een goede nachtrust moest Corrie mij wakker roepen omdat ik weer in slaap gevallen was. Gezellig met elkaar ontbeten en toen de tassen weer op de fiets gehangen en sta ik in de gang en hoor ik Corrie roepen van boven dat ze niet uit de badruimte kan, ze had de deur op de knip gedaan en die wilde niet meer gedraaid worden. Met een handig Zwitsers mes is het ons samen gelukt de deur weer vrij te krijgen.
Om kwart over negen stapte ik op de fiets door het mooie Twente. De route ging zoveel mogelijk buiten de steden om, maar ik moest wel door een gedeelte van Borne, waar allemaal prachtige grote nieuwe huizen staan. Verder naar Bornerbroek en de Zijtak van het Twente kanaal over en een stukje langs het kanaal. Onderweg trof ik geen gelegenheid voor koffie en de route ging dan aan de ene kant van de A1 en dan weer de andere. Voorbij Holten was een terrasje bij een museumpje over de landbouw en heb daar koffiegedronken met krentenwegge. Er kwam een echtpaar bij me zitten die voor het eerst een fietstrektocht maakten van ongeveer 50 km per dag en overnachten bij B&B’s. Deze morgen hadden ze een vrouw langs de weg gevonden die van de fiets gevallen was. Ze had weer geprobeerd om één stukje te fietsen wat van de kinderen niet mocht. Ze hebben haar naar huis geholpen en hulp gebeld.
De fietstocht ging verder langs de Schipbeek over een fietspaadje. In Schalkhaar heb ik even gerust en broodje gegeten. De te fietsen afstand was niet zo veel meer en kon Liesbeth appen dat ik half vier bij hun kon zijn en dat slaagde ook. Bij Olst de IJssel overgevaren en in Heerde een bos bloemen gekocht voor de gastvrouw.
Met Bert nog even de nieuwe woning van Alwin bekeken op de fiets daarheen. Daarna heerlijk buiten gegeten en nu mijn verslag gemaakt. Oant moarn.