Dag 1 naar Berlijn 62 km

Nederland, Laren

Vanmorgen op tijd opgestaan om door onze dochter naar Arnhem gebracht te dat ging prima, tot we in Arnhem voor het station waren, waar ik Jitske de verkeerde instructie gaf en we een helderwit door de stad te maken aan de overkant van de rivier. Zo kwamen we toch nog in de parkeergarage naast het station terecht. Het punt dat ik had opgegeven om elkaar te ontmoeten bleek niet goed gekozen, maar door toeval trof Wietske de twee vrouwen en had Gerard mij gevonden, zodat we uiteindelijk toch bij elkaar kwamen. We dronken een kop koffie bij de Mc Donalds en ondertussen was het al over twaalf uur zodat we geprikkeld werden om op de fiets te stappen en namen we afscheid van de achterblijvers. De route door Arnhem ging flink op en neer en dus een goede training voor wat nog zal volgen. Nadat we Arnhem verlaten hadden kwamen we inRozendaal om een foto van het kasteel te nemen en het begin van de klim naar de Posbank op 100m hoogte met af en toe weer een dalinkje en klimmetjes. Een kort stukje was te steil en dat hebben we gelopen na de eerdere inspanningen. Bij het hotel van de Posbank hebben we onze broodjes opgegeten en daarna konden we aan de daling beginnen om bij Dieren met de pont over de IJssel te gaan.
Het fietspad liep over de dijk langs de rivier waar we een mooi uitzicht op hadden. Ter hoogte van Bronkhorst nam Gerard afscheid van ons om weer terug te fietsen naar Nijmegen. Het fietste heerlijk aan omdat we voor de wind hadden. Bij Wichmond werden op onverharde paden geleid en slingerden wat door het mooie boomrijke landschap om langs kasteel Hackfort te komen en vandaar naar Vorden waar we op een terrasje hebben gezeten om wat te drinken want het was in de zon best warm om te fietsen. Verder ging het weer over smalle fietspaaltjes door en langs het bos naar Laren via klein Dochteren. Soms kwamen we langs aardappelmeel die in bloei stonden of ook veel langs mais dat al aardig gegroeid was maar niet zo hoog dat je er niet meer over heen kunt zien. In Laren zagen we dat er voldoende restaurants waren waar we bij ons slaapadres geweest te zoude kunnen eten. De B&B ligt nog wel drie km buiten het dorp en daar aangekomen en de zaak bezien te hebben, vroeg Hannie naar ontbijt, maar dat was niet beschikbaar. De man zei dat winkel in het dorp nog wel open was tot zeven uur, maar toen we daar aankwamen was hij al gesloten want hij ging zes uur dicht, maar we mochten nog wel gauw wat voor ons ontbijt kopen. Het restaurant wat we op het oog hadden ging om 16.00 u al dicht vanwege een besloten groep. Dan maar naar de overkant waar we heerlijk gegeten hebben. Dan maar weer terug op de fiets naar het slaapadres, maar toen bleek de voorband van Ria leeg te staan. Er werd meteen hulp aangeboden maar we zeiden gauw oppompen en zien dat we weer bij het slaapadres zijn, dat lukte met onderweg nog een keer oppompen. Bij het huisje hebben we de binnenband eruitgehaald en de reserve va Hanny er in gezet want Ria had niet de juiste breedte maat band meegekregen. Nu maar afwachten hoe het er morgen uitziet en eerst maar slapen. Oant moarn.

Veel succes samen met deze fietstocht. Gr.Corry

Corry 2022-07-02 20:20:50

Goede reis gewenst naar Berlijn

Maurice 2022-07-03 06:17:26

Ga het verslag weer met veel plezier lezen en wens jullie na een hopelijk goede nachtrust en ontbijt een fijne fietstocht vandaag.

Gerrie Divendal 2022-07-03 09:47:46

Hopen maar dat de eerste ook tevens de laatste lekke band is. Vandaag Duitsland in! Fijne dag en lekker trappen.

Elly Gijtenbeek Heijstek 2022-07-03 12:11:41

Na wat akkefietjes gisteren hoop ik dat jullie vandaag een probleemloze rit naar Berlijn hebben