Dag 5 naar Berlijn 87 km

Duitsland, Detmold

Vandaag hebben we geen gekke dingen meegemaakt, dus wordt het een beetje een saai verslag. Het ontbijt deden op de kamer omdat we zelf thee en koffie konden zetten en Ellert nog krentenbollen had die ook op moesten. Toen stonden we om negen uur al klaar om te vertrekken. Eerst ging het een heel eind door en langs de stad voordat we op de track naar Rheda kwamen. In Rheda bekeken we de gebouwen bij het Slot. Vandaar ging de fietsroute langs een beekje dat later bleek de Ems te zijn. Zo fietsten we door Wiedenbrück zonder erg, we zagen alleen een oud stukje van de stad met mooie vakwerkhuizen. Toen ging het verder naar Rietberg een stadje met veel kunstenaars, waaronder iemand die van oud ijzer schitterende figuren maakt. Op de kunstmaand van Ameland hebben we daar ook figuren van gezien. In Rietberg was de bakker open voor een koffie pauze. Nu ging de route weer naar het Noorden om via Verl bij Schloss Holte te komen. In Verl kwamen we langs de Lidl en hebben daar inkopen gedaan. Ook richting Schloss Holte reden we veel lang beekjes met helder water. Vanaf het Schloss reden we naar Riege en niet naar Hövelhof, dat scheelde ons 10 km, maar zijn daarom wel naar Emsquelle gereden die 2,5 km buiten de route was. Nu kwam het zwaardere stuk van de tocht, want we moesten ruim 100 m klimmen naar 210 m. Dat ging niet te steil dus was goed te doen en zo kwamen we bij ons slaapadres in Detmold dat appartementen boven garage boxen achter het huis te zijn. Het zijn nieuwe bijzonder mooie om te overnachten.

Jullie zijn kanjers.

Derk 2022-07-06 18:29:06

Jullie komen door mooie plekken zie ik.

Maurice 2022-07-06 19:02:50

Leuk zo samen en een mooie route. Groeten !