Dag 1 Rondje Twente 83 km

Nederland, Meppel

Vanmorgen om half elf van huis vertrokken richting Langweer, wat lekker voor de wind ging. Op de pont voor Langweer nog twee oudere fietsers die naar Sloten gingen. Voorbij Easterzee hoorde ik een vreemd geluid, er was verder in de wijde omgeving niets te zien, maar het was het noodsignaal dat anders op de eerste maandag van de maand te horen is, maar vanwege Pinkster een week later. Langs de oude zeedijk fietsten een groep mensen met Rad op de stuurtas, ik denk dat ze een rondje Zuiderzee deden met een boot om op te slapen. In Ossenzijl heb ik op een bankje mijn broodje opgegeten, want de horeca is dicht op maandagmorgen. Het fietspad over Kalenberg is mooi en opgeknapt met beton. In Dwarsgracht wilde ik een foto maken en toen zij een voorbijgaande fietser wil je er zelf ook op en zo kwam ik in gesprek met mensen uit Scheveningen, die het daar in de omgeving heel mooi vonden. Bij Giethoorn gekomen ben ik nog door het waterdorp gefietst omdat het nog vroeg was om door te rijden naar Meppel. Bij Wanneperveen kwam een Santosrijder naast me fietsen en was wel wat sneu voor mij dat ik nu zelf niet op een Santos rijd. Hij had hem al zeven jaar en het beviel hem uitermate goed. Voor vier uur kwam ik al in Meppel en heb eerst een wandeling door de winkelstraat gemaakt en toen naar het logeeradres. Mijn tante zat al in de tuin op mij te wachten en konden we gezellig met elkaar kletsen en later ook met Frans en Hennie. Na heerlijk gegeten te hebben werd het tijd voor het maken van dit verslag.

Zo Ellert weer op pad maar niet op een Santos. Mooie route. Ik begin vrijdag aan een rondje Nederland. Kom dan waarschijnlijk over een week of wat in Friesland.

Maurice 2022-06-14 08:55:00

Niet saai in je eentje een toch langs fietstocht te maken?