Rondje Nederland 6e dag 82 km

Nederland, Nispen

Ben ondertussen op de helft van mijn rondje Nederland en heb nog steeds goed weer, alhoewel het vandaag wel wat begon te dreigen en later op de middag toen ik al in Nispen was er zijdelings een onweersbui kwam. Op het slaapadres in Oirschot sliep ik met een echtpaar uit Apeldoorn in een volledig tuinhuis dat denk ook als woning gebruikt kon worden. Vanmorgen bij het ontbijt konden we wat vertellen aan elkaar over onze reizen. De man was ook al naar Santiago geweest maar de vrouw fiets alleen maar stukjes op de e-bike. Vandaag zouden ze een dag langer blijven vanwege de weersverwachting, die regen en onweer voorspelde. Kwart over negen ben ik wel op de fiets gestapt en leek alles wel goed te gaan, tot ik bij Alphen kwam daar miezerde het wat en heb toen maar koffiepauze genomen tot het weer wat droog was. Meestal krijg ik wel reactie op mijn fries vlaggetje, dan zegt er iemand ik ben ook een fries maar een Friesche Brabander of zoiets. Vanmorgen was het heel rustig op de fietspaden en schoot ik flink op zodat ik goed twaalf uur bij de fietsbrug over de Mark in Ulvenhout was, waar ik een fotoshoot moest maken voor de registratie van het Rondje Nederland. Vanaf Alphen naar Breda fietste ik wel door het gebied waar ik in militaire dienst mijn onderofficiers opleiding kreeg in 1963, na eerst drie maanden in Ossendrecht gelegerd te zijn geweest. Verder ging mijn tocht nu via Rijsbergen naar de Belgische grens bij Achtmaal en ben nog een extra stukje door België gefietst naar Essen. De grens wordt wel aangegeven maar verder merk je weinig verschil, alleen hebbben de Belgen erg veel lintbebouwing van het ene naar het andere dorp. Zo kwam ik nog wel vroeg in Nispen en heb daar eerst op een terrasje gezeten om de bui af te wachten, maar vond voor de onweersbui mijn overnachtingsadres.

He Ellert ben je bijna bij mij langs gekomen in Gilze-Rijen. Nog fijne fietsdagen, wel warm volgende week. Groeten Piet.

Piet van der Pennen 2019-07-20 20:51:44

Hallo Ellert, Het stuk van het rondje van Nederland heb ik vorige week gefietst. Leuk om het weer te zien. Fijne dagen en doe de groeten aan Hanny. Dag, Agnes