Dag 29 naar Boedapest 35 km

Hongarije, Boedapest

Onze laatste fietsdag vandaag met een korte afstand naar Boedapest en nog vijf km van het centrum naar de camping. Het fietspad vanaf Szentendre was afgesloten wegens denk verbeteringen, daarom moesten eerst een omleiding volgen tot we bij het nieuw aangelegde pad kwamen van drie meter breed. Onderweg was er veel begroeiing van bomen en planten in de bermen. De vorige dagen fietsten we ook veel door velden met zonnebloemen die uitgebloeid met hun kop naar beneden hingen en een treurige aanblik gaf. Het betonplaten dat prachtig fietste hield bij het punt waar de dijkverhoging ophield. Nu hadden we een wat minder pad met allerlei speelgelegenheden voor de jeugd en terrasjes aan het water waar we koffiepauze hielden. Na 15 km kwamen in de bebouwing van de stad terecht en moesten op een gegeven moment de brug op om op het eiland in de rivier te komen dat als recreatie gebied is ingericht. Wel zagen we nog een Romeinse ruïne, waar we foto’s van maakten. De track ging aanhef eind van het eiland over de brug naar de westzijde die wij volgden om bij de Kettingbrug te komen, maar deze bleek geheel gesloten wegens restauratie werkzaamheden. Daarom reden we naar de volgende brug om daar de Donau over te steken en richting van de basiliek te gaan. In een parkje met bankjes genoten we van onze lunch om daarna naar de basiliek te gaan om elkaar daar te ontmoeten en geluk te wensen over het behaalde succes om naar Boedapest te fietsen. Er werden volop foto’s gemaakt en elkaar omhelsd, met elkaar zochten we een plek om op het behaalde resultaat te drinken met Wim, Henk en Ab met Veronica. We bezochten de basiliek en haalden een stempel en zij werden uitgenodigd in sacristie en de stoel waar de paus opgezeten had te bezichtigen. Nog even een wandelingetje gemaakt naar de Donau en weer terug en op de fiets naar de camping, waar Wim en Henk nog bezig waren de tenten op te bouwen in de zon. Wij wisselden op de camping onze ervaringen van de route uit en waren allemaal veilig aangekomen.

Dank voor je leuke berichten over de reis naar Boedapest. Jullie hebben het gehaald. Gefeliciteerd . Sonja, fietsvriendin van Ella (Santiago)

Sonja vd Meer 2021-09-10 17:03:07

Hartelijk gefeliciteerd voor allen, top prestatie. en nu genieten van hetgeen jullie gepresteerd hebben. Ellert bedankt voor de verslagen en de foto's, fijn zo een beetje met jullie mee te kunnen fietsen.

Theo en Paulien Hermes 2021-09-10 17:14:24

Geweldig een prestatie 👍🚴🏿‍♀️Ik doe het jou niet na Ellert.

Klaske Boersma 2021-09-10 17:17:14

Bedankt voor je verslagen. En uiteraard van harte gefeliciteerd. En geniet van de bonte avond.

Wim Verhoog 2021-09-10 17:39:10

Bedankt voor je mooie verslagen en de mooie foto’s.Gefeliciteerd met het behaalde resultaat Super top Geniet nog van de vrije dagen H.gr.Corry van Geest

Corry 2021-09-10 17:55:59

Heb in gedachten alles meebeleefd, Ellert, dankzij jouw verslagen.

Anne Neve 2021-09-10 18:27:44

Mooie tocht geweest. Prima prestatie nu nagenieten. Proficiat voor de bereikte eindstreep aan alle Boedapest-fietsers.

Maurice 2021-09-10 19:59:15

Ellert bedankt voor de reisverslagen en mooie foto's van jullie fietstocht naar Boedapest en geniet nog van de dagen daar.

Nel Kroon 2021-09-10 20:24:41

Was door Hanny al op de hoogte gebracht van jullie aankomst .Geweldig Gefeliciteerd en nogmaals bedankt voor de uitgebreide verslagen. Nu nog nagenieten.

Diny Leijsen 2021-09-10 22:37:25

Hanny en alle fiets maatjes gefeliciteerd met deze prestatie Nu op naar een goede stoel en lang uit genieten

Wim oskam 2021-09-11 09:28:29

Doel bereikt!!!! Top! Gefeliciteerd allemaal met deze prestatie. Nu gaat het nagenieten en terugblikken beginnen. Geniet van de Hongaarse goulash en volgens 'Travellers of the world' is Raspberry yoghurt cake en/of Ruszwurm cake het lekkerste gebak van Boedepast. Dank voor de dagelijkse 'Blogprestatie'.

Elly Gijtenbeek Heijstek 2021-09-11 12:33:35

Top prestatie ! Dat hebben jullie mooi voor elkaar gekregen Ondanks het slechte weer in Duitsland en de levensgevaarlijke wegen in Hongarije zijn jullie toch heelhuids aangekomen Weer een ervaring waar jullie met trots op terug kunnen kijken Geniet nog even van Boedapest en een goeie terugreis

Theo Claassen 2021-09-11 18:04:29

Van harte gefeliciteerd allemaal met het behaalde resultaat.Heb weer erg genoten van het reisverslag en de vele foto's.En een goede terugreis allemaal!