Camino Santiago dag 11 rustdag

Frankrijk, Chartres

Vandaag heet een rustdag, maar het is maandag en we zitten met een tent midden in het water en om de eettent is het allemaal drassig. Wim besluit om de tent te verplaatsen en dat doen we met man en macht. Ook de kooktent wordt verplaatst naar de andere kant van het pad, dit vanwege de fikse regen en onweer van gisteren. ‘s Avonds was het droog en zijn we de stad ingegaan om de luchtshow op kerken bruggen en gebouwen te zien. De foto’s heb ik bij gister geplaatst. De meesten hadden gister een wasje gedaan, maar kon niet opgehangen worden, dat hebben we vanmorgen gedaan. Het was droog toen we terugkwamen uit de stad en voor er weer een buitje was konden we het binnen halen. In kleine groepjes zijn we de stad in gegaan om de kathedraal en andere dingen te bekijken. Voor Hanny en mij was het een herhaald bezoek van drie jaar geleden. Van de kathedraal is een gedeelte al gerenoveerd en ziet er erg mooi uit, maar het is een ongelooflijk groot verschil met de donkere delen die nog niet opgeknapt zijn. Nu zagen we de kerk weer overdag maar gisteravond was het een bijzonder spectakel om de lichtshow te zien. Vorig jaar was ik op reis naar Rome en had de shows op de Oldehove in Leeuwarden vanwege Ljouwert 2018 niet kunnen zien, maar dezen waren echt wonderbaarlijk. Na het eten van een lekkere salade zijn we weer naar de camping gelopen en kwamen de anderen ook geleidelijk weer terug. De temperatuur vandaag was wisselend fris en soms wat zonnig en broeierig, hopelijk kunnen we het morgen op de fiets naar Vendome 100 km wat droog houden.

Wat een mooie kerk met prachtige mozaïek ramen. Ik hou ervan! Jammer van het weer,maar morgen weer een nieuwe kans. Fijne avond allemaal.

Gerrie Divendal 2019-05-20 17:43:06

Ja een mooie cathedraal is Chartres prachtig