Camino der Lage Landen dag 2 85 km

Nederland, Gennep

We hadden vanmorgen een vroeg ontbijt om half acht, de mevrouw wou ons zeker vroeg weg hebben voor de warmte. In kleine groepjes zijn we dan ook vertrokken om niet de drang van de groep te hebben die snel wil rijden. Zo kwamen we elkaar steeds weer tegen en hebben gezamenlijk koffie gedronken bij een tentje aan de Maas die 's morgens wel open was en niet eens zo duur. De route liep vandaag ook deels langs de Maas en dan weer wat verder af met mooie vergezichten. Overal waren werkzaamheden bezig voor het maken van extra geulen voor de Maas bij extreem hoge waterstanden. Daar was nu nog niets van te zien want op sommige plaatsen is het water zo laag dat je er over kunt lopen, springend van steen tot steen. Doordat we vroeg waren vertrokken konden we hier en rustig pauze nemen of op een terrasje zitten. Om vier uur was ik op mijn overnachtingsadres. Ik overnacht in een kunstenaars chalet die ze als atelier gebruiken. Hopelijk koelt het nog wat af en kan ik wat slapen. Ben om te eten naar het Centerpark Heiderbos geweest, omdat de camping vlakbij om zes uur sloot. Daarna nog naar de camping Boksberg gereden, waar een prachtige waterplas bij was en sommigen daar in gezwommen hebben. Dan weer terug naar mijn chalet. Oant moarn.

Nou Ellert de eerst kilometers heb je alweer in je benen.Succes op je verdere tocht en genieten van al het mooie onderweg