Camino Santiago, dag 34, 37 km

Spanje, Hospital de Órbigo

Er staat een korte rit op het programma, dit met het oog op de te rijden ritten, morgen en overmorgen, als we de cros ferro en de cebrero moeten beklimmen. Eerst moesten we vanmorgen weer buiten het hostel ontbijten en daarna zorgen dat de bagage in de hal te zetten. Antoon en Wim moesten de truck van de parkeerplaats ophalen en naar de albuerge rijden. Toch lukte het om goed na negen uur op de fiets te zitten en de stad te verlaten, elk groepje deed dat op eigen wijze en bij de beklimming buiten de stad kwamen we allemaal weer bij elkaar. Onderweg waren er weinig mogelijkheden om koffie te drinken dus reden wij naar de auberge Tio Pedo in Villar de Mazerife waar we de vorige keer ook waren en we in de binnenplaats uit de wind konden zitten. De andere groepjes zochten andere plekken uit en namen er de tijd voor omdat we maar een korte afstand te overbruggen hadden. In Villavante was een auberge waar we een broodje konden kopen. De vorige keer zaten we ook in dit dorp op een lange overdekte bank. Wij volgden de track van het Jacobsgenootschap en korten daarmee de route enigszins. Voor en na Villavante kregen we te maken met een grind en sintelpad om bij de snelweg te komen die we over moesten. Dan was het nog maar een kort stukje om in Hospital te komen. Vanzelf moesten er foto’s van de beroemde en mooie en oude pelgrimsbrug over de Rio Orbigo gemaakt worden. Het was nog geen twee uur toen we daar waren en zochten eerst maar een terrasje en gingen om drie uur naar de camping waar de tenten al weer klaar stonden. Dit keer eten we weer wat onze eigen kok Sven klaar maakt en bereiden ons voor op wat de komende dagen komt.

De laatste zware loodjes , succes met de Crus de Ferro en Cebrero. Groeten Piet v d Pennen.

Piet v d Pennen 2019-06-12 19:05:02

Allemaal succes gewenst voor de laatste loodjes en geniet ervan. Speciale groeten voor mij neef Jan Pieter Kuperus !