Naar Rome dag 28 80 km

Italië, Otricoli

Gelukkig vandaag een beetje bewolkt dat wel plezierig voor de eerste klim die we moeten maken van 200 naar 500 hoogte meters. Het landschap is weer anders dan gisteren, want we zien nu olijfboomgaarden en zo nu en dan een wijngaard. Onderweg hebben we prachtige vergezichten op het Umbrische land, met heuvels die heel willekeurig gespreid liggen. Dat wil zeggen dat je dan weer veel daalt en dan weer moet klimmen. Na de klim en een lange afdaling kwamen we in Massa Martama om koffie te drinken met elkaar. De afdaling ging nog even door tot we de oude weg langs snelweg moesten rijden en weer klimmen om in San Gemini te komen. Daar hebben wij bij een oud kerkje ons brood opgegeten en konden het kerkje San Nicolo toch van binnen bekijken. Die oude kerkjes zijn door hun eenvoud indrukwekkender dan de kathedraal van Assisi. De administrateur had geen stempel omdat er geen parochie verbonden was aan de kerk. Nu verder naar Nardi, waarvoor we weer een hele klim naar boven moesten maken en een verfrissing namen en ook nog een stempel bij het VVV konden krijgen en een boekje over de stad, die als een bouwpakket tegen de rots gebouwd is. Onderweg zagen we diep in het dal de autobahn terwijl de heuvels zelf bebost zijn. Zo kwamen we vroeg op de camping aan en hadden een betere fietsdag dan gister.

Rome komt in zicht Het zal ook vreemd zijn als jullie daar zaterdag aan komen Dan ben je er echt De laatste loodjes wegen het zwaarst maar jullie zijn al heel wat gewent Nog veel fietsplezier