Dag 7 naar Boedapest 82 km

Duitsland, Nauheim

Vanmorgen heb ik eerst een foto gemaakt van alle 8 santosrijders want dat is toch wel dè trekkersfiets van deze tijd. De route van vandaag ging tot Mainz nog langs de Rijn en daarna volgen we de Main maar op de camping te komen moesten we van de route afwijken. Bij Oberwesel begon het wat te miezeren en trokken we regenkleding aan. In Bacharach was het praktisch weer droger en werd het weer kleding uittrekken. We fietsten langs Kaub en stopten om een foto te maken van het witte kasteeltje midden in de rivier. Hetzelfde deden we in Bingen en zochten daarna een gelegenheid om koffie te drinken wat niet gemakkelijk gelukte. Wel raakten we Marja daar kwijt die vooruit gefietst was. Gelukkig vonden we haar weer bij de spoorwegovergang, waar je soms wel tien minuten moet wachten voor je er over kunt. De route van Bingen naar Mainz liep hoofdzakelijk langs de rivierdijk in het land en kwamen fruit bomen tegen. De pruimenbomen hingen vol en zwaar van pruimen en we konden de rijpe afgevallen pruimen oprapen en opeten. Voor Mainz hebben we op een plekjyaan de rivier onze lunch genuttigd. Afwisselend was het fris of aangenaam om te fietsen. In Mainz fietsten we volgens de track naar brug waar we over moesten, maar eerst hebben we in het centrum de Dom bekeken. Verder de Rijn overstekend die we nu achter ons laten reden we langs de Main tot de eerste brug waar we overgingen om naar Nauheim waar de camping was heen te rijden. De kortste route leidde ons langs een B weg met veel verkeer dat langs je heen raast. Om goed vijf uur kwamen we op de camping aan, waar we niet mochten douchen vanwege de aangescherpte regels in Duitsland. Nu maar wachten wat de kok voor ons in de pan heeft, maar dat was tot nu toe uitstekend.
Wel zullen wel weer last hebben van vliegtuigen die op Frankfurt opstijgen.

Veel mooie bezienswaardigheden Ellert.

Jan van der Zee 2021-08-19 18:17:48

Mooie verhalen Ellert.Een goede reis verder.

Anneke 2021-08-19 18:50:10

Gelukkig zijn jullie allemaal van de generatie die allemaal goed met een washandje overweg kunnen.

Halbe 2021-08-19 20:34:15

Weer een leuk verslag. Niet douchen? Dan maar gewoon bij de kraan.