Dag 8 Maasroute 113 km

Nederland, Venlo

Vandaag een lange route, maar gelukkig met de wind in de rug was het goed te doen. Toen ik na het eten uit de stad kwam waar tijdens mijn verblijf daar een fikse onweersbui was kon ik toch weer droog teruglopen. Nu was de echtgenoot ook aanwezig en had de fiets voor de nacht in de woonkamer gezet dus dit keer geen natte spullen. De gastvrouw moest kwart over acht vertrekken en had daarom ook maar besloten vroeg te ontbijten, zodat ik voldoende tijd had voor de lange rit van vandaag. Ik had gedacht om om Maastricht te fietsen, maar vond dat toch wel zonde om de stad even niet te zien, dus maar langs de Maas blijven fietsen. Er bleek nog weinig terrasjes open te zijn en ook de Mc Donald was dicht wegens renovatie dus toch maar even doorfietsen tot voorbij Maasmechelen er wel een terras open was en ik in België een stukje vla bij de koffie kon nemen. De slingers die er in de Maasroute zitten heb ik maar niet genomen , dan had ik nog meer kilometers moeten maken. Na een stuk langs de Napoleonsweg ben ik toch maar bij Neer naar een route dichter bij de Maas genomen en in Kessel even een koffiestop genomen. Nu was het niet ver meer en zo kwam ik kwart over vier bij de familie van Helden aan, waar ik hartelijk werd ontvangen en ruikt de maaltijd die straks op tafel komt zeer goed. Dus geen lang verhaal maar dat doen de media wel over de Prinsjesdag dat het vandaag is. De afgelopen dagen heb ik me niet met het wereldnieuws bezig gehouden. Vandaag wel een goede dag morgen zien we wel verder.

Inderdaad een lange route die werd beloond met een goede maaltijd En dan is het einde in zicht.