Naar Rome dag 23 103 km

Italië, Ravenna

We moesten vanmorgen afscheid nemen van Harry die problemen had met de accuoplader, want die deed niet wat hij zou moeten doen, het opladen van de accu als hij aan de stroom is aangesloten. Dat deed hem besluiten om onze gemeenschappelijke tocht te beëindigen en naar huis te gaan. Dat is natuurlijk niet plezierig om zo'n besluit te nemen, maar hij is van plan om op een ander moment de tocht te volbrengen. Er waren ook anderen die wat problemen met hun e-bike hadden, waarschijnlijk door het vochtige weer, maar gelukkig grotendeels opgelost. Na de vele onweersbuien is het vandaag droog en schijnt de zon in de wazige wereld. Het blijkt feest te zijn in Ferrare met luchtballonnen vlak over de camping en vendelzwaaiers in de stad, maar wij moeten verder om in Ravenna te komen en door te fietsen naar de camping aan de Adriatische zee. Het landschap is vlak waar we doorheen rijden met nu geen appelbomen maar grote peren aan de takken. Na Portomaviore wordt het landschap nog kaler en desolater, het is net Nederland in de kale polder. Er zijn geen kerktorens aan de horizon en haast geen boerderijen, maar ook geen bomen om in de schaduw even te rusten. Voor San Roberto moeten we met een pontje over en hadden daarvoor uitzicht over een grote lagune met flamingo's. De track leidt ons nu langs een drukke provinciale weg en we zijn blij die uiteindelijk achter ons te laten en in Ravenna aan te komen en een stempel in de Dom te halen. De camping ligt dan nog 12 km verder, maar ik kan nog een duik in de zee maken voor het eten, de anderen zijn dan ook binnen gekomen en hebben morgen een rustdag. Oant moarn.