Dag 21 in Praag

Tsjechië, Praag

Gisteravond zijn we na het eten nog de stad ingelopen naar het plein waar Jan Palag zichzelf verbrandde. Het is hier s’avonds net zo druk als overdag, maar beter te doen dan overdag in de zon. Vannacht was het redelijk uit te houden van de warmte en vanmorgen hebben Ria en Hanny boodschappen gedaan voor het ontbijt in het appartement. Tegen tien uur hebben we gezocht naar het OV waar we vanwege onze leeftijd gratis mee mogen reizen. De tram 22 ging naar de overkant omhoog en konden we bij het paleis met kathedraal uitstappen. Je loopt in een stroom van mensen nooit de verkeerde kant uit door de binnenplaats van het kasteel naar de kathedraal. Het is een immense gotische kerk, maar voor ons niet meer zo indrukwekkend, na de vele die we in vorige reizen gezien hebben. Na de koffie met water kozen we voor de route naar de Karelsbrug, een dalende straat met alleen toeristenwinkeltjes. Op de Karelsbrug was her ook een en al mensen en een foto van ons drieën hebben we als selfie gemaakt. We hadden eigenlijk voor vandaag wel genoeg gezien en zijn na de lunch maar naar het appartement gegaan. Vanavond gaan we na het eten nog wel een stukje stad zien.

Bekende plaatjes van deze mooie stad Knap hoor om in de hitte deze tocht gemaakt te hebben. Nog veel plezier met de avondwandeling

Diny Leijsen 2022-07-22 16:44:03

Een hele grote prestatie van jullie !! Ondanks de vele obstakels hebben jullie het keurig voor elkaar gekregen Proficiat !!!!