Dag 11 naar Boedapest rustdag

Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Vanmorgen was het redelijk goed weer en de zon kwam er steeds beter bij. De meesten hebben eerst een wasje gedaan in de wasmachines en van de droger gebruikt gemaakt. Harry en ik hebben samen gewassen maar konden na inworp van drie euro de machine niet aan de praat krijgen , toen nogmaals geprobeerd met hulp van anderen en dat lukte. Na drie kwartier was het gereed en daarna in de droger om het schrank trog te maken, daarom hoefden we de was niet meer op te hangen om te drogen.
Daarna zijn we samen naar de stad gelopen, maar het lange pad was afgesloten zodat we een stukje langs de straatweg moesten lopen en het korte pad steil omhoog nemen. Dit is een wandelpad maar sommigen probeerden hier toch omhoog te fietsen wat alleen met ondersteuning gelukt. De stad is nog helemaal ommuurd met 22 wachttorens. Het was in de stad gezellig druk zonder de stroom Japanners en Chinezen. Er zijn nog bijzondere gebouwen en een schuin aflopend marktplein. Na wat rond gekeken te hebben zijn we bij een konditorei koffie met torte gaan eten. Harry moest nog geld pinnen wat gelukte om kleine bedragen te krijgen. Na nog wat slenteren hebben we de kerstwinkel bezocht en stonden versteld van de variatie van kerst artikelen die hier te koop waren. Na nog een ijsje zijn we weer naar beneden gegaan en begon het onderweg wat te regenen. Tot zover onze belevenissen vandaag waar op de camping goede WiFi was voor het maken van dit verslag.

Prachtige stad Ellert hebben wij op doorreis met Edoza naar Wenen nacht geslapen.

Jan van der Zee. 2021-08-23 18:00:02

Een welverdiende mooie rustdag!