naar Rome dag 12 46 km

Duitsland, Utting

Een rustdag houdt in dat iedereen een wasje doet en dat ophangt tussen de tenten, gelukkig hebben we ook een droger mee en dan kan de was haast droog opgehangen worden in de zon. Vanaf de camping is het niet ver naar het meer dat geen zandstrand heeft maar kiezel en lastig is om het water in te gaan om te zwemmen. Het water heeft een redelike temperatuur maar verderop in het meer wordt het water steeds kouder. Na koffiegedronken te hebben op het terras bij het meer ben ik met Michel en Gerard op de fiets gestapt om een rondje Ammersee te rijden. Michel is onze kok en moet toch weer op tijd terug zijn om het eten klaar te maken. In het begin naar het zuiden waren er redelike fietspaden maar aan de overzijde was het vaak niet meer dan een pad over boomstronken. Er waren zelfs momenten dat we over het kiezelstrand moesten rijden en beekjes oversteken, dit lukte wel aardig. Het laatste gedeelte ben ik de goede fietspaden gaan volgen en kwam zo weer op de camping terecht om daarna een duik in in het meer te maken en dit verslag te maken. Het was mooi weer niet te warm en hopelijk is dat morgen ook het geval. groeten Ellert.