Dag 11 naar Berlijn 65 km

Duitsland, Dessau

Een rustige fietsdag vandaag met weinig klimmen omdat we in vlakkere land zijn en de Harzburg achter ons hebben gelaten. De route slingert wat door het landschap en gaat door kleine dorpjes waar geen bakkerij was om te ontbijten. Pas in Köthen een grotere stad hebben we koffie en een broodje gehad. Onderweg konden nog wel weer het grote gebouw van de cementfabriek zien dat hoog uitsteekt boven het landschap. In Köthen werd Ria aangesproken door een Duitse mevrouw die zei vroeger ook veel gefietst te hebben en maar ergens wild kampeerden. Twee fietsers uit Nederland spraken Hanny aan omdat ze zagen dat ik een Frysk vlagje aan de fiets had. Ze waren met de trein naar Berlijn gegaan en naar de grens met Polen gefietst en gingen nu de Radweg 1 de andere kant uit naar Nederland. De huizen in de dorpen zien er meestal goed geverfd uit door de frisse kleuren die men er aan geeft. De route ging veel langs binnenwegen, maar als het wat drukker met verkeer was, dan was er wel een fietspad aanwezig. In de dorptblijft het hobbelen op de keien en nemen we vaak het voetpad. Zo kwamen we langs een goed fietspad in Dessau dat een heel uitgestrekte stad is, maar de route liep langs het Bauhaus waar even in de shop geneusd hebben en het café bezocht. Nog een stukje gefietst langs de Meisterhausen en verder richting het pension op de derde verdieping van een gebouw. De beheerder legde uit dat er verschillende aspecten van de Bauhaus stijl in het pension aanwezig waren, zoals de bedlamp. Dit was het dan weer voor vandaag.