Dag 1 naar Boedapest 52 km

Nederland, Asten

Vanmorgen vroeg vertrokken met de fiets achter op de auto om op tijd in Asten te komen waar de groep samenkomt en verwelkomt wordt door Antoon. Wij hadden een voorspoedige rit met de auto en kwamen om kwart over negen bij het Klok en Peel museum aan. Langzamerhand kwamen de anderen met wegbrengers ook binnen en om tien uur verwelkomde Antoon allen en gaf daarna het woord aan Wim de reisleider die uitleg gaf over het een en ander en daarna vertelde de directeur van het museum Willy van Vlerken iets over de klokken die we onderweg konden tegenkomen naar Boedapest. Na het maken van een groepsfoto in de tuin konden we onze bagage naar de truck brengen en ons met fietsen klaar maken voor vertrek terwijl de wegbrengers ons uitzwaaiden.
De route naar de eerste camping in Wellerooi volgde de knooppunten door bossen en tussen maisvelden door en de Peel. Voor Griendsveen hielden we een stop bij de Poort van de Peel om te lunchen. Daarna fietsten we verder naar Meerlo om op een terrasje te pauzeren maar de uitbater van het café wilde ons niet toelaten want groepen moeten eerst reserveren. Gelukkig was er verder aan de overkant een konditorei annex bakker die om drie uur dicht zou gaan maar voor ons openbleef om een kop koffie met vlaai te kunnen nuttigen.
Het laatste stukje namen de meesten het voet/fietsveer over de Maas naar Wellerooi. Op het pontje mochten acht mensen, maar wij gingen met 10 mensen over en wachtten daarna op de tweede groep die moesten wachten. Zo kwamen we om kwart over vier aan op de boerencamping Maasduinen waar de tenten klaar stonden en we een pilsje konden nemen. De kok was druk bezig met het klaar maken van het menu, aspergesoep, gegrilde zalm en gemengde groente en wat lekkers toe. Met dit mooie weer zullen we wel goed kunnen slapen.