Dag 22 in Praag

Tsjechië, Praag

Gisteravond zijn we na het eten naar het Hauptbahnhof gewandeld om te kijken hoe we met de fietsen op het perron kunnen komen. Dat was er hele uitzoekerij want eerst vonden we nergens liften waar we mee naar beneden konden. Eindelijk kwam ze in zicht voor de grote hal, maar nog niet naar de perrons. In de grote hal met verschillende hoogten moet je wachten om te weten op welk perron de trein vertrekt. Dat wordt pas 20 minuten voor vertrek bekend gemaakt en dan moet je nog zien hoe kom je daar. Dus maar naar de informatie want op de perrons hadden we geen lift gevonden, de informant duidde ons wel dat we Nord (J) moesten hebben naast de roltrap, op het perron aan iemand van het spoor gevraagd en die wees ons naar het uiteinde van het perron, daar was een lift, maar als je in de onderdoorgang liep kon je hem niet zien want zat naast de roltrap in een nis verborgen. Nu nog hoe we naar het station konden fietsen, om morgen vroeg op tijd te kunne zijn, dat lijkt wel te lukken.
Vanmorgen om half twaalf de stad ingegaan naar het oude Stadsplein, het was weer droog na een klein buitje ‘s morgens vroeg. Het is dan wandelen met de grote stroom mee en voor de foto’s krijg je alleen maar mensenmassa’s erop. Het is dan meer slenteren en vermoeiend, ook als de zon dan weer schijnt. We zijn in een parkje gaan zitten en later naar de Joodse wijk en op een terrasje geluncht. Dat was haast op toen de lucht betrok en er uiteindelijk wel regen naar beneden viel en we naar binnen konden. Op de foto is te zien dat er flinke waaiers voor de bui kwamen. Daarna hebben we nog wat gewandeld ook langs de rivier met het zicht op paleisgebouwen aan de overkant en de Karelsbrug. Dan maar weer terug naar de kamer om het een en ander te doen.

Een hele prestatie Ellert!! Een goede thuiskomst.

Abe en Marijke 2022-07-23 16:46:24

Mooie prestatie fietsend naar Praag. Wel thuis Ria, Hanny en Ellert

Agnes 2022-07-23 21:04:56

Een prachtige serie foto's waarop veel herkenningspunten. Goede reis terug gewenst.

Diny Leijsen 2022-07-23 21:08:27

Goede terugreis met weinig 'treinstress'!

Elly 2022-07-24 09:32:22

Ellert ik heb weer heel erg genoten van het mooie verslag en de foto's iedere dag! Nu weer met zijn drieën naar huis met de trein,al een paar uur onderweg,maar ik wens jullie nog een prettige voortzetting van de terugreis.En een diepe buiging voor deze mooie prestatie Ria,Hanny en Ellert.