Rondje Nederland 5e dag 90 km

Nederland, Oirschot

Vandaag weer een mooie dag gehad, na een goede nachtrust bij Carla en Harry en een gezellige avond gister. Ook zij volgen "De slimste mens" en dat is ook altijd weer een test wat weet je zelf en welke woorden kun je wel of niet vinden. De vragen zijn niet altijd in het gebied wat onze belangstelling heeft, maar je kunt wel een generatie verschil merken bij vragen die over vroeger gaan. We hebben nog even op het balkon gezeten, maar het begon een heel klein beetje te druppelen, maar geen regen gehad.
Vanmorgen kon ik het wasje dat Carla voor mij gedraaid had weer schoon in de tassen doen en kan ik weer een heel eind vooruit met de spullen. Goed negen uur vertrok ik via Blerick Hout naar Maasbree langs de provinciale weg, door een mooi bosachtig gebied. De route LF 14 Rijn-Schelde slingert door het gebied heen en heb die zoveel mogelijk gevolgd, maar soms week de GPS track af van de bordjes van de route. Zo kwam ik wel door Helenaveen, maar heb weinig van de Peel meegekregen. Tenslotte kwam ik door Asten en ging richting Deurne om daar voor in Vlierden bij Ria op bezoek te gaan. We hebben gezellig onze gemeenschappelijke reis nog eens geëvalueerd en ik zal dat best nog eens aan Antoon mailen, maar ben er niet zeker van dat hij er ook wat mee zal doen. Ria had de broodjes al klaar voor de lunch en zo was de tijd van anderhalf uur zomaar voorbij en ben ik weer verder gegaan. De track die ik gemaakt had ging nu tussen Deurne en Helmond door tot aan de Wilhelminavaart die ik van Aarle Rixtel helemaal gevolgd heb, langs Son en Breugel, Best en Batadorp tot aan Oirschot, waar ik nog even een blik in de basiliek kon werpen voor hij om kwart over vier gesloten werd. Kreeg van de kerkwacht nog wat informatie over preekstoel en orgel en andere zaken en kon toen mijn slaapadres opzoeken.

Leuk om je weer te volgen, Ellert. Je gaat weer als een speer. Ik herken veel van je huidige tocht van jaren geleden. Veel plezier!