Rondje nederland 2e dag 80 km

Nederland, Weerselo

Het was vandaag een grijze dag het begon onderweg net niet te miezeren, maar het was zo nu en dan wel wat vochtig. Heb een goede nachtrust gehad bij VodF in Ees die zelf ook fietsen en de man heeft ook een Santos trekking, maar ze maken geen dagenlange tochten. Vanmorgen kwam ze bij het ontbijt even bij mij zitten op de logeerkamer om een praatje te maken. Om negen uur stapte ik op de fiets om eerst via Eesergroen en Eeserveenom naar Schoonlo te fietsen en mijn broers te begroeten. De beelden van Ellert en Brammert staan er nog steeds bij het openluchtmuseum. Verder ging de weg naar Sleen langs de Kibbelkoele en door Noord-Sleen. De route die ik volgde was de gemaklijkste en rechtstreekse route naar Weerselo en zo kwam ik langs Nieuw-Amsterdam en Schoonebeek en ben daar de grens over gegaan naar Emlichheim, daar heb ik gezocht naar een konditorei maar kon niets vinden, de bakker die reclame op de muur had was al opgeheven. Tenslotte kon ik bij Rewe winkel in een koffiehoek wat krijgen. Na Emlichheim gaat het over de Vecht richting Wilsum en via Itterbeek naar Getelo, waar ik al aardig moest klimmen naar 60 m. Bij Getelo ga je haast ongemerkt de grens weer over om in Twente te komen en de mooie fietspaden daar te volgen en zo naar het Stift bij Weerselo te rijden en toen was ik er ook al wat na tweeën. Bij de campings mochten we niet voor vier uur komen, maar Corry vond het wel goed dat ik er was.

Een vraag fiets je dit alleen ? Jij bent wel een echte fietser. nog maar net thuis en nu dit al weer.