Camino Santiago dag 03, 60 km

België, Geraardsbergen

Het was vannacht behoorlijk koud in de tent, maar ik heb wel een goede nacht gehad. Gisteravond zijn we na het corvee nog met een groepje wezen wandelen naar de watermolens aan de Grimbeek. Daar vonden we nog een aardige gelegenheid om wat warm te worden en een blonde grimberger te proeven, wat er goed in viel.
Om weer op de track te komen die we gisteren verlaten hadden om op de camping te komen hebben we een verkorte route naar Opwijk genomen. De route liep langs de D 211 waarvan ik dacht dat het zondagmorgen niet druk zou zijn maar dat bleek het tegendeel. Gelukkig was er wel een smal fietspad langs de weg met een lichte stijging van 50 m dus een leuke test voor ons van wat er nog komt.
Van Opwijk ging het over het Liederkenspad een oude spoorbaan, waar de stenen paal staat dat Santiago nog 2000 km is. Dit geldt voor de wandelaars want wij zullen meer moeten fietsen. Verderop bleek een koffietent nog gesloten en de volgende was wel open maar was geheel gereserveerd voor gasten op moederkensdag. We konden wel op het terras plaats nemen en koffie drinken. In Aalst was het rustig omdat het zondag was en zijn we eerst de kerk geweest met de schilderijen van Rubens om die te bezien. Na één uur was het VVV open en konden we een stempel krijgen. De stad uitrijdend bleek men nog steeds op het fietspad werkzaamheden uit te voeren en moesten we een omleiding volgen. Net op het fietspad langs de Dender gekomen bleek de achterband van Hanny leeg te lopen en moesten we een andere binnenband om het wiel leggen. Na een pauze in Ninove waar we de kerk bezochten hebben we ons in een brasserie wat opgewarmd en kwamen om half vijf op de camping Domein de Gavers. We hebben voor het eten lekker in de zon gezeten en goed gegeten. Volgens de verwachting zal het vannacht ook weer koud worden en moeten ons er maar goed inpakken.

Mooi hoor en het weer kan alleen maar beter worden veel plezier

Beppie 2019-05-13 09:12:16

Nou zet hem op, nog 2000 km. maar het mooie weer komt eraan, lekke banden kan je ook niet voorkomen sterkte!!! Veel plezier.

Derk 2019-05-13 17:09:35

Ik ben een (schaats-) vriendin van Hanny. Heel leuk om jullie tocht via deze blog te volgen . Doe de hartelijke groeten aan Hanny en veel succes met jullie fietstocht!!