Camino 2018-07-17naar Maastricht 80 +10 km

Nederland, Maastricht

Ben vandaag wat later met het schrijven van mijn verslag, want na aankomst bij mijn slaapadres en na verfrissing ben ik naar Oost Maarland de camping gefietst om me bij Louw de voorfietser aan te melden. Daarna heb ik in de buurt op een terrasje zitten eten waar drie andere meefietsers bij me kwamen zitten en dan zijn er natuurlijk de nodige fietsverhalen. De een heeft al drie keer de Camino naaar Santiago gefietst, de ander fietst de hele wereld rond en nog weer een ander doet na keelkanker een camino en is een ander mens geworden. Maar allemaal hebben ze wel een rugzakje met zaken die ze meegemaakt hebben. Het mooiste vinden ze toch de contacten die je onderweg opdoet zoals vanavond wel weer bleek.
Vanmorgen om negen uur was ik vertrokken en heb redelijk rustig aan gedaan met veel drinken bij me en onderweg nog wat ingeslagen bij LidL. Op de parkeerplaats in Echt kwam ik in gesprek met een mevrouw die me waarschuwde dat ik mijn GPS op de fiets liet zitten. Zij waren al twee keer de mountainbikes van de camper kwijtgeraakt door diefstal. Ze adviseerde me ook een mooie route langs het Julianakanaal te fietsen. In Maastricht was ik om half vier en heb op een terrasje bij het Vrijthof gezeten, daarna ben ik naar het slaapadres gegaan. Dus alles is vandaag goed verlopen, wel een beetje tegen wind en wat minder zonnig dan gisteren. Morgen begint de echte rit dan van de Camino der Lage Landen en moet ik om negen uur in Oost Maarland zijn, dus redelijk vroeg uit de veren. Groeten allemaal.