Hanze dag 1 47 km

Nederland, Wedderveer

Vanmorgen na half 10 van Sneek vertrokken met de fiets achterop naar Assen. Het was daar na alle verbouwingen van het station met ondergrondse doorgang voor het verkeer een beetje moeilijk een parkeerterrein te vinden. Nadat we de fiets met bagage hadden opgetuigd bij de uitstap en ophaal plek, hebben we de auto naar de parkeerplaats gebracht. Om gebruik te maken van een toilet moest je met pinpas de deur openen, dan konden beide dames er gebruik van maken. Dat lukte maar o wee toen ze bij de koffie zaten vroeg Wietske zich af waar haar jas was, dus nog in het toilet dat niet meer open ging omdat de sensor nog een persoon erin vermoedde. Uiteindelijk lukte het om iemand te vinden die het toilet weer op groen kon zetten en de jas er uit halen. Hanny en Ria kwamen ook al half twaalf met de trein en twee keer met een lift naar waar we ons verzamelden. Na afscheid en goede wensen gingen we op de fiets richting Rolde via Kampsheide en het beekdal van de Drentse Aa. Bij Rolde waren ook prachtige bloeiende tulpen velden. Door de bossen naar Gasteren en de door de Veenkoloniën kwamen we bij Stadskanaal om bij een fietsenzaak een stuurtas voor Ria te kopen, maar die was helemaal uitverkocht van fiets accessoires. Over de mooie hoge Es van Onstwedde reden we richting Wedde om bij ons slaapadres te komen. Na installatie van de trekkershutten begon het te regenen en te onweren, dus zochten we onderdak in de hutjes. In Wedde zoeken we een gelegenheid om te eten en later van de nachtrust te genieten.

De 'kop' is eraf! Goede start gehad? Ik wens jullie drieën veel sportieve, gezellige fietsdagen met wind in de rug, zonder regen en een zonnetje. Groetjes, Elly

Elly Gijtenbeek Heijstek 2023-05-06 16:40:57

Oké Ellert goed getimed met de regen fijne avond met Hanny en Ria Groetjes daar fijne nachtrust en voor morgen een mooi fietsdag gewenst!! Gr Harrie Hendriks .

Harrie 2023-05-06 18:20:41

En dan maar hopen op een droge dag morgen. Leuk hutje trouwens.