Dag 9 naar Boedapest 67 km

Duitsland, Eichenbühl

Het is ondertussen maandag onze rustdag bij Rothenburg omdat we Eichenbuhl praktisch geen internet verbinding hadden. De camping lag aan een meer maar niemand heeft er gezwommen. De route van deze dag volgde de Main in zuidelijke richting. Na 14 km kwamen we bij Aschaffenburg en hebben het pleintje van de Altstad bekeken daarna gingen we over de Main en vanaf de brug hadden we een mooi gezicht op het enorme bisschoppelijke gebouw dat boven de rivier uitstak. Ook konden we de nagebouwde Romeinse woning zien liggen.
In Niedernberg was een graf van een Romeinse soldaat dat de aandacht trok met steen en verderop een beeldje van een Romeinse soldaat. Het fietspad langs de Main goed geasfalteerd en zo reden we naar Wörth waar ik op mijn vorige tocht overnacht had en een Romeinse toren stond. We hadden in Obernburg op het gazon gezeten om te lunchen. Omdat de afstand die dag niet lang was en mooi zonnig weer hebben we bij Laudenbach een terrasje genomen waar het behoorlijk druk was. We zaten aan een tafel met een Duitse fietser die een rondje gereden had deels wat wij toen nog moesten doen. In Miltenberg was het druk met dagjesmensen en zijn we door de hoofdstraat gewandeld. Nog een kleine tien km en we kwamen bij de camping aan en hebben weer heerlijk gegeten van het diner dat Ab voor ons had klaargemaakt. ‘s Nachts kregen we een lichte onweersbui maar verder geen last van vliegtuigen of zo iets.

Hoi Heit, mooie tocht aan het fietsen en gezellig ook zo te horen. Hier zijn we terug van een heerlijke vakantie en hebben nu verjaardagsweekend van Minthe voor we weer aan de slag moeten. Groeten uit Driebergen.