Van Blije naar Winschoten 28 + 80 km

Nederland, Oldambt

Daar het weer kriebelt om een lange fietstocht te maken, had ik het plan om naar Leer te fietsen en stukken van de Dollardroute en de Fhenroute te rijden. Onze kleindochter Danielle zou naar Wiets en dacht dan wel erop uit te kunnen. De verwachting van het weer leek goed, de buien zouden noordelijker langs gaan en pas later in de middag, maar het ging anders. Bij Foudgum moest ik mijn regenjas al aandoen en voorbij Dokkum bij Ee begon het te plenzen, wat nu terug naar huis of? Na contact met Wiets ben ik terug gefietst naar Dokkum en kon dan door Menno wel thuis gebracht worden. Toch knapte het weer op en besloot toch door te fietsen naar Winschoten als ik daar onderdak had. Na vijf telefoontjes kon ik bij Vrienden op de fiets terecht en startte opnieuw mijn tocht na twee uur, het was wel wat verder dan ik dacht en kwam om half zeven in Winschoten aan. Natuurlijk heb ik flink doorgetrapt en kwam weer de nodige openstaande bruggen tegen, zie de foto’s. De route had ik al eens eerder gereden dus geen problemen de weg te vinden. Kon de Oregon die ik van Ria had overgenomen nog niet goed instellen, maar onderweg wel wat geoefend en komt goed.