Fiets3daagse pelgrimage dag 3 112 km

Nederland, Noardeast-Fryslân

Vanmorgen vroeg vertrokken want er stond een flinke rit weer voor de boeg en de wind zou vandaag niet meewerken. Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt vol goede moed aan de laatste rit begonnen. Het was een beetje vochtig en het miezerde wat maar dat duurde niet al te lang in Groningen was het zo goed als droog en begon daarna de lucht al te breken. De rit door de stad Groningen verliep vlot bij de eerste brug die openstond kon ik voor het verkeer de weg oversteken en bij het Noorderpark ging de brug net weer dicht. Verderop aan het eind van de Korreweg hoefde ik niet over de hoge klimbrug want hij draaide ook al weer dicht. Zo ging ik het pad naaar Zuidwolde langs het Boterdiep en om Bedum heen naar Middelstum. In de provincie Groningen zijn veel kerken gewoon open en nodigen dus uit om even binnen te kijken. Verder ging het over een fietspad langs het Boterdiep naar Uithuizen en langs Doodstil. In Uithuizen maar even op een terrasje voor koffie en naar de Jacobskerk voor een stempel, dat aan de muur van de kerk in kastje aanwezig is om te gebruiken. Nu begon de tocht tegenwind langs prachtige herenboerderijen met veel bomen eromheen zodat het ook wat luwte gaf. In Eenrum even gepauzeerd en later in Ulrum de kortste route naar Zoutkamp genomen anders rijd je konstant langs drukke wegen. De route vanaf Zoutkamp kan ik haast wel dromen door het Lauwersmeer en langs de Dokkumer Ee dus behoorlijk op de pedalen getrapt om op redelijke tijd thuis weer aan te komen waar Wietske de koffie al klaar had. Daarmee is deze rit weer afgelopen en kijk ik weer uit naar een volgende. groetjes allemaal.

Mooi verslag weer vandaag. Ik heb het opgezocht hoeveel inwoners Doodstil heeft,maar het zijn toch nog 102 inwoners. Grappige naam. Voor nu een fijn weekend en tot een volgend reisverslag.

Gerrie Divendal 2020-07-24 19:33:58

Hoi Ellert, je weet niet van ophouden volgens mij. Leuk om je verslag te lezen en je te volgen. groetjes Agnes