Dag 3 Maasroute 83 km

Frankrijk, Verdun

Nadat ik gister wat lang moest wachten voor de receptie open ging kwam alles toch nog goed. Twee andere fietsers konden niet zo lang wachten en boekten een chambre d'hote acht km verder terwijl ze er al meer dan 100 op hadden zitten. De andere twee Belgische fietsers konden wel terecht en trof ik weer in het restaurant dat een kilometer verder lag. Het was even zoeken wat ik zou eten maar er was ook een plate de jour van de soir zodat ik dat maar gekozen heb. Je kunt dan salade en dergelijke van het buffet halen en na het hoofdgerecht ook nog een toetje. Het hoofdgerecht waren drie gehaktachtige ballen met gourmetstukjes in een rode saus. Het smaakt wel goed ik heb alleen de tomaten laten liggen. Vanmorgen konden we wel een ontbijt nuttigen in het gebouw en dat beviel goed. Het was een soort motel met aparte kamers met een eigen buitendeur, heb daarom vannacht mijn fiets maar binnen op de kamer gezet, omdat ik alleen ben kon dat net. Om negen uur zat ik op de fiets richting Commercy waar ik op een brug een mede busreiziger trof die ook op weg was naar Verdun en bij Ibis had geboekt. De route ging hier een stukje langs het Maaskanaal een groene route. De dorpjes onderweg stellen weinig voor en is er ook geen koffiestop mogelijk. Pas in Saint MIhel hield ik een stop ook omdat er een aardige klim geweest was maar ook een snelle afdaling. De fietsers die je onderweg tegemoet rijdt groeten we elkaar. Na Saint MIhel heb ik ergens een rustpauze gehouden en later in Dugny een verfrissing genomen vanwege het warme weer, want de zon scheen overwegend met nu en dan een wolkje en weinig wind. Zo kwam ik weer een stukje langs het Maaskanaal fietsend in Verdun aan en zocht daar de plekjes op die ik me van een vorige keer herinnerde. De overnachting is bij een particulier op de tweede etage, maar zij heeft me geholpen de tassen naar boven te brengen en de fiets in de hal te plaatsen maar moesten eerst wel een paar treetjes omhoog. Weer een geslaagde dag en nu een plekje zoeken om te eten de keukens gaan hier pas na zeven uur open.