Camino 2018-07-16 naar Venlo 130 km

Nederland, heerde

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om op tijd te vertrekken, want het wordt een lange tocht en het zal ook warm worden. Vanaf Heerde fiets ik langs het Apeldoornse kanaal, waar aan de stille zijde helemaal een fietspad langs loopt tot Apeldoorn. Wat is dit een grote stad geworden. In de Kanaalstraat is markt en daar moet ik volgens de GPS langs dus maar lopen. Dan naar Beekbergen waar het klimmen ongemerkt begint. Eerst tot 50 maar later toch noch tot 90 m. Ook voordat je Arnhem in gaat moet je weer klimmen naar 80 m. Vanaf Arnhem loopt een snelfietsroute naar Nijmegen die ik grotendeels volg en zo kom ik de 4daagse stad in, waar ik op een bankje mijn broodjes nuttig. Er zijn veel mensen met een tasje en een band om de arm, die hebben zich al ingeschreven. Op het bankje naast mij een vrouw die wacht tot één uur om naar haar logeeradres te kunnen gaan. Van Nijmegen naar Groesbeek is niet vlak, maar zo nu en dan een klimmetje. Het is warm en ik moet veel drinken en vaak stoppen zodat ik wat later dan gedacht bij de familie ben. Wat water en een pilsje doet wonderen om weer op verhaal te komen.

Dag Ellert, Wat goed van je, alweer een opwarm fiets tocht en leuk dat ik je weer kan volgen. Vandaag een maand voor vertrek naar Rome. Heb jij nog wat over de route gehoord van Antoon? Goede reis verder en hopelijk niet te warm. Hartelijke groet, Hanny

Hanny Kroon 2018-07-17 10:32:42

Ik vind het leuk je te volgen en wens je een mooie tocht je hebt in ieder geval mooi weer. Hartelijke groeten Tjerk en Bartha Wijnja

Bartha Wijnja (vrouw v Tjerk) 2018-07-17 11:00:32

Hallo Ellert, erg benieuwd zijn we hoe je vandaag de dag hebt ervaren na de zeer vermoeiende van gisteren. Tjonge, zoals je gisteren bij ons binnenkwam ….. maar zoals je al zelf meldde,: een douche , eten, glaasje bier en later wijn doen wonderen. Maar het is heet hier in het zuiden.! Groetjes en een goede reis verder.