Camino Santiago dag 35 , 72 km

Spanje, Molinaseca

Vandaag was het een redelijk zware dag, want we moesten naar het Cruz de Ferro op 1500 m met een stijging van 2 tot 10%. Maar eerst fietsten we via een vlakke weg vanaf de camping naar Astorga, waar prachtige gebouwen zijn. Naast de kathedraal staat het bisschopshuis dat ontworpen is door Gaudí. We dronken daar eerst koffie en haalden de nodige stempels. Bij een Spar haalden we de nodige mondvoorraad, want we meenden onderweg weinig te zullen kunnen vinden, dit bleek achteraf niet zo nodig want in alle dorpjes was wel wat te krijgen voor de wandelaars. De rit omhoog ging eerst heel geleidelijk maar het laatste stukje na Foncebado was steil en voor de meesten niet te fietsen, een paar mannen lukte het wel Bert, Ellert en Jan-Pieter zonder ondersteuning. Bij het Cruz de Ferro werden de nodige foto’s gemaakt en werd ik door andere wandelaars en fietsers gevraagd een foto van hen te maken. Toch komt na het kruis, waar we ons steentje hebben gegooid of gelegd nog een daling en een gemene klim, dan volgt de afdaling naar beneden van 900 m met haarspeldbochten en soms slecht wegdek. Onderweg in El Acebo pauzeerden we op een terrasje, een dorp dat haast helemaal uit auberges bestaat en een intiem karakter heeft met de uitbouwtjes. In Molinaseca namen we nog een foto van het Jacobsbeeld en kwamen omhang vijf aan bij de tenten, die alweer uitnodigend klaar stonden.

Hallo Hanny en fiets genoten wij volgen de barre tochten van jullie wat een prestatie en dan ook nog fijn dat ernstige val partijen zich niet voor gedaan hebben . het eind doel nadert dat verzacht de zadel pijn toch ? Hanny wij wensen je nog een veilige tocht toe en hopen dat het weer ook mee zit groetjes Maartje en Wim

Maartje en Wim 2019-06-13 19:28:03

ik zie je verslag en bekijk de fotos bijna alle dagen . maar ik ga nu een week op vakantie met Gea . succes voor de laatste dagen En tot aug op het koor.

Tetsje 2019-06-13 21:44:37

Volg de enorme fietstocht met bewondering want af en toe zijn de omstandigheden nou niet bepaald ideaal. Petje af hoor!