Camino Santiago dag 30, 54 km

Spanje, Castrojeriz

Vannacht was het behoorlijk koud, maar het waaide gelukkig niet meer hard, zodat we onder de pluis van de populieren te komen. In de loop van de dag werd het redelijk zonnig weer van goed 20 graden, wat ons goed bevallen is. Vanuit Burgos moesten we eerst weer een flinke klim maken naar de hoogvlakte, hier hadden we mooie uitzichten in de omgeving. De omgeving was mooi met vooral de gekleurde bloemen in de bermen en de klaprozen in de graanvelden. Onze eerste stop maakten we in Estebar terwijl de anderen koffiedronken in Cavia. Daarna moesten we weer een klim maken en kruisten op verschillende plaatsen de wandelaars. In Iglesias konden we geen rustplaats vinden om te eten want die was dicht. Het volgende dorpje gaf wel genoeg eetgelegenheden en hebben daar in Hontanas een broodje gegeten.
We schoten vandaag snel op naar het eindpunt Castrojeriz maar kwamen eerst nog bij de ruïne van San Anton oom een stempel te krijgen en foto’s te nemen. Op de camping waren we al om twee uur en we zijn eerst het dorp ingegaan en een bezoek gebracht aan een stiltehuis met kunstwerken en gepaste muziek. Het was een oud huisje met allerlei kamertjes en opstapjes. Nog even op een terrasje gezeten en weer terug naar de camping om op te frissen en zien wat de kok heeft klaar gemaakt.lekker eten allemaal.