Camino der Lage Landen dag 5 Zweelo 82 km

Nederland, Oosterhesselen

Vanmorgen was ik niet zo vroeg klaar met ontbijt dat ik naar camping kon rijden, maar ben bij knooppunt 58 gaan staan waar de anderen langs moesten komen. Zo gebeurde het ook, er kwamen eerst twee fietsers die liever alleen wilden fietsen en na even wachten kwam de groep uit het bos fietsen, waar ik me bij aangesloten heb. De kampeerders hadden gister avond de chinees besteld, die het eten kwam brengen en met elkaar buiten opgegeten tot er een bui kwam. De knooppunten route willen de fietsers graag door de dorpen hebben voor de horeca en middenstand en dat geeft ons wel eens wat omweggetjes en kun je de route makkelijk missen. Na Denekamp kwamen we langs kasteel Singraven, maar hebben geen fotomoment genomen. De route slingerde via Lattrop richting Neuenhaus, waar we op tijd, dat wil zeggen niet te vroeg waren zodat de ijssalo annex café open was om ons van koffie en Apfelstrudel te voorzien. Na Neuenhaus kozen we ervoor om niet de LF route te nemen die slecht aangegeven is maar langs de Bundesstrasse via Hoogstede naar Emlichheim te fietsen. Het was een goed geasfalteerd fietspad langs de weg en best afwisselend. In Emlichheim hielden we onze middagstop en fietsten daarna Nederland weer binnen bij Schoonebeek. Via Oud Schoonebeek en Dalerveen zijn we maar doorgefietst naar Zweelo, omdat we geen ontspanningsgelegenheid meer tegen kwamen. Zo was ik ook al voor vier uur bij mijn slaapadres in Oosterhesselen. Straks maar eens in Zweelo kijken om wat te eten. Dat lukte want een deel van de groep wilde bij de Bistro eten en daar heb ik mij bij aangesloten.