Rondje Nederland 1e dag 104 km

Nederland, Ees

Vanmorgen ben ik om negen uur van huis vertrokken voor een rondje Nederland. Het weer was bewolkt, maar de wind was gunstig zodat ik meestentijds voor de wind had en al vroeg op de plaats van bestemming was. De route die ik volgde heb ik in het verleden vele malen gedaan toen mijn schoonmoeder nog in Vries in het verzorgingshuis was en ik er op de fiets heen ging en met Wietske de fiets op de auto weer terug reed. Had de route op Mapsource gemaakt maar zo hier en daar een klein beetje van af geweken omdat je de omgeving goed kent. In Leek zocht ik naar de Hema, maar kon het niet vinden en ben toen doorgereden naar Roden, omdat de winkel open is en de cafe's maandags dicht. Heb daar een koffie genuttigd en een broodje. Van Vries naar Taarlo had ik een mooie route, maar de brug bij Taarlo en aansluitingen van de weg waren ze aan het asfalteren, maar kon met moeite langs de rand door het zand verder komen. Het Balloërveld is altijd een mooi stuk natuur en vervolgens Rolde en Anderen. Dan krijg je een stuk door het bos en nu was de zon net wat gaan schijnen, maar daar merk je dan onder de bomen niet veel van. In Gasteren stond een prachtig beeldje van een vrouw met fiets en na Drouwen kwam het Hunebed nr D21 waar ik een foto van moest maken met de fiets of met mijzelf. In Borger maar even op een terrasje gezeten om de tijd door te komen en dan naar Ees waar ik bij het gast adres vriendelijk ontvangen werd. Hiernaast is een restaurant dus zal ik daar een hapje eten.

Je bent dus op weg. Mooi weer gewenst en koffie adressen op het juiste moment. Ik kan zo zien of je op schema ligt. Goede reis verder.