Camino Santiago dag 9, 84 km

Frankrijk, Anet

Het zou vandaag volgens de verwachting een natte dag worden. Toen we vanmorgen wegreden spetterde het een beetje en dat deed het zo nu en dan vanmorgen,
maar vanmiddag was het zo goed als droog. De dorpjes waar door fietsten hadden de huizen en gebouwen een stenen muur om het erf van natuursteen. Er valt dan niet veel te zien van de gebouwen. Bij Gargenville gingen we de Seine over en zaten dus op de hoogte van Parijs. Onderweg hebben we in hetzelfde café als drie jaar geleden koffie gedronken. Na de flinke klim in Mézières staande onze broodjes opgegeten. Daar de camping in Conde voor ons gesloten is moesten we bij Tagoignieres van de track af en de route naar Anet een beetje zoeken. Even rusten bij de afslag kregen we een regenbui maar wij waren binnen in het café om wat te drinken. In Anet is een imposant kasteel waar de camping achter ligt. Het is weekend en veel Fransen brengen het door op de camping. Het sanitair is hier gelukkig beter dan in Henonville, wat een dure camping is maar geen waar voor het geld geeft. Wim had zelf in een gedeelte van het sanitair lampjes gehangen omdat er geen licht is. Het eten van de kok is steeds prima en dat zal vandaag ook wel weer slagen. Goed weekend voor een ieder.

Hoi Ellert Fijn dat het allemaal goed gaat en dat het eten ook goed is Nog veel succes op je verdere reis Gr Corry

Corry 2019-05-18 19:31:21

Goeie Ellert, wàt binne jimme al in ein op reis, en wat sjogge jimme in soad moaie gebouwen. Goede reis fierders en ast wat tiid oer hast, lùsterje dan efkes nei “O Lord, my God” fan Samuel Wesley. Hjir binne we tiisdei mei oan it oefenjen west. Skitterende musyk!!! Groetnis fan Janny.

Janny Reitsma 2019-05-18 22:38:01

Fijn dat het goed gaat. Leuk om je verslagen te lezen en mooie foto’s. Veel succes voor de rest van de tocht. ( we missen de tenoren wel.....)