Dag 06 Lutherstedenreis102 km

Duitsland, Kassel

Ben al haast weer een week onderweg en alles is nog goed, de beenspieren doen het goed en de bips heb ik ook niet over te klagen. Had in Höxter een soort slaaphuis zoals we dat onderweg naar Santiago ook hadden in Sahagun. Twee slaapkamers met elk twee stapelbedden, maar had de ruimte nu voor mij geheel alleen. Vandaag aangekomen in Kassel kon ik in het Youthhostel zeg maar jeugdherberg terecht op een vierpersoonskamer, waar al één bed van bezet is, hopelijk gaat het vannacht goed met het snurken, hoefde hem eerder nog niet te gebruiken onderweg. De slaapplaats was afgelopen nacht zonder Frühstuck en heb in Beverungen bij een konditorei dat genuttigd, vroeger zijn we hier met de kinderen ook al eens geweest. De hele dag fiets je door het dal van de rivier eerst de Weser en na Hann. Münden langs de Fülda. Zoals bij zoveel rivieroevers zie je vrachten campers staan en dat is hier bij de Weser, Werra en Fulda ook zo. Bad Karlshafen heb ik niet weer bekeken was hier al twee keer eerder geweest, het is wel een mooie barokke plaats. Ben met het pontje naar de andere kant gevaren, want de fietsroute wisselt soms van oever. Langs Oedelsheim gereden waar ik al eerder eens overnachtte tot Hemeln, wat's in een name, waar ik een kop soep met brood genomen heb. Hann. Münden kun je eigenlijk niet links laten liggen, maar het is een drukke toeristenstad waar je veel Nederlands hoort. Bij een vriendelijke Thai koffie gedronken, die me gratis ijs opdrong dus ook maar genomen. Dan is het nog 27 km naar Kassel en ik had alweer meer dan 100 km op mijn dagteller staan.
Nog een kleine aanvulling van deze dag, dat het weer goed was en zo nu en dan een andere fietser die ik voorbij rijd of die mij voorbij gaat, er was een ouder iemand die mij vroeg of ik ook een Ferschneitung op mijn Rad had, dat verstond ik tenminste en na een paar keer vragen dat ik hem niet begreep had ik in de gaten dat hij mij vroeg of ik ook een versnelling op de fiets had, hij zag natuurlijk geen derailleur en zei hem dat ik een ingebouwde versnelling in de naaf had. Dan zat er zeker in de voornaaf de dynamo en dat klopt vanzelf.