Camino Santiago dag 19, 66 km naar camping

Frankrijk, Saint-Émilion

Het lijkt een mooie dag te worden, maar onderweg naar Saint Emilio verandert het weerbeeld en komen de buien opzetten. In Servanches op 19 km was een gelenheid om koffie te drinken bij een Engelse dame, waar we drie jaar geleden ook op het terras hebben gezeten. De zon scheen en er werden al verschillende kledingstukken uitgetrokken vanwege de zon en de inspanning die we geleverd hadden. We fietsten door een uitgestrekt bosgebied met hier en daar een grasveld dat bezaaid was met allerlei veldbloemen. We zagen margrieten, grasklokjes, boterbloemen, koekoeksbloemen en nog veel meer en ook orchideeën. Het was een afwisselend bosgebied met klimmetjes en dalingen. Onderweg afdalend vergaten we een keer af te slaan en moesten een stukje terug rijden. In Pizou zouden we misschien een middagstop kunnen houden , maar de lucht begon te dreigen en te stortregenen, dus zijn we deels maar doorgereden. Eindelijk vonden we in Minzac een plek om te schuilen en een boterham op te eten. Verdergaand kwamen we tussen de wijngaarden en kastelen terecht en moesten we nog een keer schuilen bij Tayac. Langzamerhand werd het weer wat beter en zijn we naar de camping gereden, waar we half drie aankwamen en toch ook nog een bezoekje aan Saint Emilio gemaakt hebben. Op de mooie camping met veel voorzieningen konden we ons heerlijk douchen, alleen de WiFi is er zeer prijzig. Nu gaan we eerst eten.

Jullie hebben vandaag toch wel weer een boeiende fietstocht gemaakt. Jammer helaas van het weer,is niet echt stabiel. Goede nachtrust.