Dag 03 Lutherstedenreis 106 km

Duitsland, Telgte

Na een goede nachtrust ben ik om negen uur weer vertrokken richting Münster. Het waaide vanuit het zuiden en ik had er niet al te veel last van. De eerste plaats waar ik langs kwam was Stadtlohn waar niet veel bijzonders te zien was, wel dat ik een stuk langs de Berkel fietste. Daarna begon het landschap te glooien en moest ik mijn eerste klimmetjes van deze reis maken. Het was stil op de weggetjes soms een enkele fietser, maar wel mooie uitzichten en allerlei vogeltjes in diverse kleuren en eekhoorntjes gezien. De route ging langs Darfeld waar de Vecht ontspringt maar de quelle is niet meer te bezoeken want hij ligt in een land van een boer op een hoogte van 150 m. Na een korte brood pauze naar Havixbeck gereden, waar Luther bij de kerk stond, zie foto. Dan is het nog maar 20 km naar Münster, maar daar was van alles te doen op cultureel gebied en het adres VodF was niet thuis. De hotels zitten vol, alleen nog een kamer voor € 140 dat was me te gortig. Ben doorgefietst naar Telgte, ook alles vol. Kon bij een hotel terugkomen om te vragen voor eventueel een ander adres. Toen ik daar weer kwam was er een groep fietsers die geboekt hadden, maar er was een niet meegegaan, dat ik kon die kamer wel krijgen. Weet de prijs ervan eigenlijk niet, maar ga nu eerst wat eten.