Camino naar Santiago dag 21, 96 km

Frankrijk, Allée du Bois de Boulogne

Ondertussen is het zaterdag 1 juni en zijn we Saint Jean de Port, gister kon ik mijn verslag maken ofline en kon het via de hotspot van Maurice op internet zetten. Mijn telefoon gaf aan dat mijn data gebruik in het buitenland op was en dus niet via mijn telefoon berichten ontvangen en sturen. Vannacht hoorde ik een piepje en het blijkt dat ik nu in juni weer kan internetten via mijn telefoon.
Donderdag vertrokken we uit Pissos en reden door het bijna vlakke land van Les Landes met zijn productiebossen. Sommigen vonden het een saai land maar je kunt er ook anders naar kijken door te zien hoe bepaalde uitgestrekte percelen gekapt zijn en de boomstronken er nog op liggen die wel kunstwerken lijken. Verder is er aanplant van naaldbomen in verschillende stadia en staan ze soms helemaal begroeid met hoog gras. De wegen zijn er meestal goed maar een verbindingsweg die wij moesten gaan was nodig aan een opknapbeurt toe, het zat vol bulten en kuilen. Onderweg zagen we een dood reekalf in de berm liggen, meestal zien we ze het veld inspringen of de weg oversteken, dat was wel het geval met een groene slang die de berm in kroop. De meeste slangen die we zien zijn doodgereden en liggen dan op de weg. In Labouheyre hebben we koffie gedronken, het dorpsplein staat vol abelen die een afdak over het plein vormen. Onderweg was de groep wat uit elkaar geraakt maar in Onesse waar we ons brood opaten kwam alles weer samen. Het is Hemelvaartsdag en we dachten dat alles wel dicht zou zijn maar in Taller was een brasserie open waar we vanwege het zonnige weer wat konden drinken. Dat lukte niet in Dax waar we wel de kathedraal bezocht hebben en daarom naar de camping fietsten. Naast de camping is een restaurant maar daar konden we niet terecht die ging dicht voor de avondgasten en op de camping zelf was alleen maar een winkeltje zodat we daar wat gekocht hebben en bij elkaar gezeten. De truck met spullen was namenlijk nog onderweg om voor Willy een helm te kopen. Aan de maaltijd deed Anne bericht dat ze haar missie volbracht had en vanuit Saint Jean de Port weer naar huis zou gaan. hierbij dit verlate verslag.