Hanze dag 16 68 km

Duitsland, Ueckermünde

Dat we gister een overnachting in Polen hadden had ik me niet gerealiseerd daar Hanny Ahlbeck in Duitsland had opgegeven. Het blijkt dat de kosten van de het levensonderhoud daar niet zo hoog zijn als bij ons want wij hadden voor deze avond een goedkoop diner in een Italiaans restaurant wan veel anders kwamen we niet tegen. Wel was het druk van mensen die het restaurant in wilden, maar alle tafeltjes waren bezet. Wel hield men de deur naar buiten steeds open waardoor er een koude windvlaag naar binnen kwam en ik een beetje op de tocht zat. Daarna hebben we nog een ijsje bij Mc Donalds gehaald en die bleek 24 uur open zodat we daar vanmorgen ons ontbijt genuttigd hebben. De route ging eerst weer een stukje naar Ahlbeck en kwamen op een nadere plaats de grens met Duitsland over. We reden door het bos met een paar flinke hoogten dus was het klimmen geblazen. Later ging het door een glooiend landschap naar Karin om daar met het veer over te varen van het eiland Usedom. In het stadje Usedom hebben we koffie gedronken buiten in de zon. Bij overvaren met het veer kwamen we langs een voormalige hefbrug van een spoorlijn die als een Denkmal midden in het water nog staat. Het was een heel modern veerschip dat ons naar de overkant bracht, er waren meerdere fietsers en we hoefden niet lang te wachten. Toen kwamen we in een veen gebied dat deels door een stormvloed onder water was komen te staan en dat hebben ze zo gelaten, dat de bomen bleven daar kaal en het was een paradijs voor de watervogels. In Bugewitz hebben we op een terras wat genuttigd en hoefden toen nog maar 16 km naar Ueckermünde, deels over bospaden en geasfalteerde fietspaden. Daar werden we door de mensen van de Ferienwoning hartelijk ontvangen en konden heerlijk in de tuin zitten.

Op de grote kaart van Duitsland die ik hanteer om jullie route te volgen , is goed te zien dat jullie een flink stuk hebben gevaren vandaag. Ook vandaag dus weer veel water

Diny Leijsen 2023-05-21 21:03:42

Zo te lezen is het aantal kilometers wel te doen. Maar al die venijnige klimmetjes lijken mij heel pittig. Gelukkig veel blauw in de lucht. Voor morgen wens ik jullie weer een goede bakker bij de start en verder zon en een aangename temperatuur. En een mooie rit natuurlijk!