Dag 10 naar Berlijn 71 km

Duitsland, Bernburg

Daar we geen ontbijt konden boeken zijn we eerst op zoek gegaan naar een Netto met bäckerij en na wat vragen lukte dat. Om kwart over negen zaten we op de fiets naar Reinstedt waar een voormalig kasteel gebouw werd gebruikt voor ouderen huisvesting. De route liep vandaar langs een beekje over een fietspad. Een gedeelte naar Hotmail was afgesloten dus moesten langs de gewone weg een stuk fietsen, halverwege konden we naar het sintelpad langs de beek. In Hoym stond ook een soort van kasteel dat door de diaconie gebruikt wordt. Vandaar ging het over er een mooi fietspad naar Galterleben. Daar vandaan kregen we een pad dat uit twee betonstroken bestaat en we al eerder in Oost-Duitsland gehad hadden en zeer goed te fietsen is. Vervolgens kwamen we langs de Concordia See, het is een kunstmatig meer ontstaan door bruinkool afgraving. Daar hebben we ook even koffiepauze gehouden. Voorbij het meer kregen we vandaag een klim maar dat was een slecht grindpad, maar gelukkig konden we weer naar beneden over een betonwegen. Voor Strassfurt kregen we een mooi fietspad door het beekdalen van de Bode, dat liep ook door verder maar werd al gauw een heel smal bospaadje. Toen kregen we weer mooie betonstroken tot Nienburg. In de dorpen en steden zijn vaak nog kinderkopkjes dat heel hobbelig is om te fietsen. Voor Bernburg gingen we langs de grootste cementfabriek van Europa.Bij het pension aangekomen namen we eerst een pilsje en kunnen in het naastgelegen restaurant eten.