Naar Rome dag 7 82 km

Duitsland, Oedheim

Vandaag geen zware tocht en helemaal langs de Neckar, met veel onverharde paden en het laatste gedeelte was beter en geasfalteerd. Het was een drukkende dag en later op de dag kregen we ook een regenbuitje, maar we zaten toen in de sportkantine van de voetbalclub van Heinsheim. Langs de Neckar staan op de markante punten burchten die de rivier beheersen. Verder zijn er veel stuwen en sluizen, soms maar met een paar meter verschil. Er is redelijk wat scheepvaart op de rivier en de schepen zijn soms wel 50 m lang of nog meer en het is verbazingwekkend hoe in de kronkelende soms smalle rivier de schepen elkaar kunnen passeren. De route liep dan aan de ene en dan weer aan de andere kant van de rivier. We hebben geen stadjes of dorpen bezocht, alleen in Obrigheim hebben we de protestantse kerk bekeken. Onderweg waren geen restaurants open en daarom zijn we maar doorgefietst alleen in Heinsheim vonden we de kantine open en konden schuilen voor de regen. Zo ging onze dag weer ongemerkt voorbij en stonden de tenten weer klaar.

Hoi Ellert. Fijn dat we via je verslagen weer een beetje "mee kunnen fietsen". Het is erg leuk om dit te lezen en de herinneringen komen weer boven. Ik verbaas me er elke keer weer over hoever je in een paar dagen kunt fietsen en wat je dan allemaal ziet. Nog heel veel plezier en de groeten ook aan Ria, Antoon en de rest van de staf.