Naar Rome dag 11 113km

Duitsland, Utting am Ammersee

Het was vandaag een lange rit, maar dat betekent dat we morgen een rustdag hebben en de meesten een wasje zullen doen, De fietskleding en andoeken kunnen wel een wasbeurtje gebruiken, maar dat doen we morgen. Dat we vanuit het dal van de Donau in Beieren zijn aangekomen kun je ook zien aan de uien op de torens . De meeste kerken hebben een baroke of barokachtige binnenkant, zoals gisteren al gezien hebben in Dillingen en de foto's die ik er van gemaakt heb. Het Donaudal is vlak lijkt op ons land, maar al gauw moesten we een klim maken naar de Beierse hoogvlakte en dan gaat het ook vaak nog wat op en neer, maar er zijn stukken fietspad over oude spoorbanen. Bij Werden moesten we een stuk omrijden omdat men de weg aan het vernieuwen was en ook het fietspad afgesloten. Bij Adelsried was wel een Lidl met koffie to go, maar de konditorei was gesloten wegens vakantie, dus maar doorrijden naar Gersthoven waar Hanny een winkelcentrum wist. Vanaf hier reden we langs de Lech over een onverhard pad, maar wel rustig geen ander verkeer. De bordjes Zentrum volgend kwamen we in het midden van de stad met een mooi stadhuis en een Dom die we bekeken hebben. Dan weer de route opzoekend en verder over het onverharde pad. De wind was wat tegen ons op de open ruimte maar af en toe stond hier het mais nog op het veld en dat gaf wat luwte . Het was ook nodig zo nu en dan een kleine pauze in te lassen, maar uiteindelijk waren we voor zes uur op de camping en hebben weer genoten van Michel zijn kookkunsten. Dat was het voor vandaag, oant sjen.

Goeie Ellert, Jim binne al in moai ein op wei nei Roma; ik fyn it in hiele prestaasje!! Want mei de fyts de Alpen oer is hiel wat oars as hjir yn Fryslân in toertocht meitsje. Ik winskje jim nei in moaie en feilige tocht ta, en sil dizze blog folgjen bliuwe. Groetnis, Jaap