Hanze dag 11 Rostock 35 km

Duitsland, Rostock

Vandaag zitten we op het midden van onze fietstrektocht en hebben we een rustdag gepland, maar wilden wel een bezoek aan Rostock brengen dat 17 km verder van het hotel ligt. We hoefden vanmorgen dus niet vroeg op te staan en zijn na wat gebruikelijke handelingen op de fiets gestapt zonder bagage. De route heen ging wat voor de wind die stevig was en de lucht was bewolkt, maar we moesten wel een beetje zoeken omdat er weinig bordjes stonden voor fietsers. Rostock is een grote stad met veel voorsteden en allemaal communistische flatgebouwen met daaromheen wat nieuwe hoogbouw. Ook het centrum is deels in de Communistische periode aangepast met een brede allee met hoogbouw die moet lijken op de baksteengotiek. Wat er nog wel echt oud is zijn de torens en poorten, marktpleinen met Stadhuis en een immens grote kerk. Vanmorgen was het fris maar vanmiddag kwam gelukkig de zon er bij en hopelijk hebben we morgen wat voor de wind omdat we een lange tocht voor de boeg hebben. Ria en Hanny hebben nog een wandeling naar het strand gemaakt en ik heb mijn verslag geschreven.

Mooie foto's vandaag.

Anneke 2023-05-16 21:18:27

Ik hoop dat jullie veel tegenwind hebben morgen.

Anneke 2023-05-17 16:13:37

Misschien niet een heel interessante stad: de fotos zijn fraai