Voorbereding

Nederland, Sneek

De komende twee weken hoop ik een fietstocht te maken vanaf de bron van de Maas door Frankrijk, België naar Nederland.
Deze keer heb ik gekozen om eerst met de fietsbus van Cycle Tours naar Langres te gaan en van daaruit mijn trektocht te beginnen. In de afgelopen periode heb ik al zoveel mogelijk overnachtingsplekken gereserveerd, dit omdat er in Noord Frankrijk niet overal grotere plaatsen zijn waar je mogelijk op de bonnefooi een overnachtingsadres vindt. Het is voor een solo reiziger geen goedkope manier, want je betaalt veel meer dan als je met twee personen zou reizen.
De instapplaats van de bus is voor mij in Utrecht bij het station Leidse Rijn, daarvoor ga ik met de auto naar Driebergen waar onze dochter woont en fiets dan naar Utrecht. Vertrek is om 22.15 u en aankomst in Langres 07.30 u waar ik op de fietst stap om naar de bren van de Maas te gaan.
Dagelijks probeer ik een verslag van mijn fietsreis te maken die je hier dan kunt lezen.
groeten Ellert

Middei Ellert, veel plezier tijdens deze mooier fietsroute. Mijn ervaring in NO-Frankrijk: buiten het hoogseizoen kun je goed (en relatief goedkoop) op campings overnachten in stacaravans, blokhutten e.d. Nam vaak wel zelf een slaapzak mee. Horeca en winkels is daar wel echt een probleem. Groetnis, Harm

harms.reizen 2023-09-10 15:43:30

Wat een moed. Succes!

Anneke Bos 2023-09-10 18:14:52

Ik ben net terug van de Maasroute en dan door naar de Middellandse Zee. Vanaf de bron terug is eerst even zoeken, maar vanaf Charleville erg mooi.

Bernd 2023-09-10 21:25:03

Hoi Ellert. Ga jou reisverslag weer met veel plezier en bewondering volgen.Voor nu een fijne avond en goede nachtrust.