Hanze dag 3 78 km

Duitsland, Wildeshausen

Vanmorgen zijn we weer vroeg vertrokken omdat we geen Frühstück hadden besteld en de dames al een wandelingetje gemaakt hadden. We vertrokken om 8.20 uit Wertle waar we in een motel overnachtten en gisteren vlakbij in een Steakhouse konden eten. Tegen 9.00 uur kwamen we door Vrees waar een eenvoudig bakkerswinkeltje was om ons ontbijt te nuttigen. Onderweg zagen we op veel plaatsen de heggen om de woningen met bloeiende rododendrons wat een prachtig gezicht is en we de vorige dagen ook al gezien hadden. Via het Elenanorenwald fietsten we 8 km over een een slecht bestraat fietspad naar Markhausen. Vandaar ging het ook weer veel door bosachtig gebied deels lang een beek de Marka totdat we bij het Thüsfelder Stausee kwamen waar op maandagmorgen zowaar een restaurant open was voor een kopje koffie. Het meer is de noordelijkste stuwmeer van Duitsland. We kwamen ook langs de Jeugdherberg waar Aart en ik in 2010 overnacht hebben. Voor de Grossenkneten kwamen door het oerbos met een xylofoon van houtstammen waar ik amper een melodie uit kreeg, maar waar Aart toen wel een lied op gespeeld heeft. In Grossenkneten was een een Aldi waar we wat gekocht hebben om van te lunchen en lekker in de zon konden zitten. We hadden al 60 km op de teller staan dus we hoefden ons niet te haasten om in Wildeshausen te komen. Dit laatste stuk ging ook weer slingerend door een natuurgebied langs een beek de Hunle. Om half vijf waren bij het Bahnhofhotel een stationsgebouw dat verbouwd is met slaap appartementen. Wandelend naar het centrum om op een zonnig terras te genieten van de dag met een pilsje en eten bij de Griek waarmee onze dag niet stuk kon. lekker slapen.

Dit was een heerlijke relaxte zonnige fietsdag. Zo moeten er meer volgen!!

Cobie den Oudsten 2023-05-08 21:28:18

Leuk zo jullie samen te zien genieten van een mooie fietstour. Groeten van Piet.

Piet van der Pennen. 2023-05-09 10:23:25

Wat een heerlijk weertje! Hopelijk fietsen jullie vandaag (9-5-23) niet in de regen. Het is hier nog niet droog geweest vandaag. Lekker relaxt doorfietsen maar.