Camino naar Santiago dag 014, 84 km

Frankrijk, Saint-Avertin

Het was nog voor negen uur dat we al op de fiets zaten en direct in Avertin een klim kregen, maar die was niet zo steil als die in Veigne één van 12 % maar niemand hoefde van de fiets af om te lopen, dus dat is allemaal goed gegaan en zo haal ik de Pyreneeën ook wel zei Willy. Verder is er over de rit weinig bijzonderheden te melden want het was redelijk vlak en het was mooi weer, dus zo nu en dan werd er gestopt om wat kleding uit te doen. Een termometer gaf 29 graad aan, maar dat was binnen de bebouwing. Een flinke trap was nog wel de beklimming van het viaduct over de TVG lijn. Zo kwamen we in Saint Catherine aan een dorp met een pelgrimsherberg en een Maire voor een stempel, gebouwen om te fotograferen en een terras voor koffie. Dit dorpje hadden we drie jaar geleden gemist om dat we tegen een nieuwe TVG lijn vastliepen en om moesten fietsen, gelukkig hebben we nu de goede route genomen. De tocht ging verder door Ste Maure waar we niet gestopt hebben voor een foto, maar wel een mooi stadhuisgevel was. De aangepaste route liep nu niet meer over de D 108 maar met een bocht door Maille en kwamen in Nouâtre weer op de oude track. Een rustplaats met bankjes vonden we bij de rivier de Vienne waar we drie jaar geleden ook zaten. Hiervandaan moesten we nog ruim 30 km fietsen door het dal van de Vienne en namen nog een stop in Dangé, waar Anne ons tracteerde omdat ze wat te vieren had. Nog 17 km te gaan naar Châtellerault ging goed en om half vijf waren we op de camping.

Hoi pake hoe is het met u bij ons in drachten gaat het goed. Zo te lezen gaat pake de goeie kant op. Geniet van de reis Groetjes van Jelmar🚵🏼‍♂️💪🏻❤️❤️

Jelmar 2019-05-23 20:23:34

Hallo Hanny zo als we thuis van de bank zien jullie even bij kletsen en morgen maar weer een jarig maken om wat te vieren toch 😂 nog geen last van de nieuwe zadel ? het zijn wel afstanden hoor maar hopen dat er geen val partijen zijn . wij wensen jou en alle fiets genoten een goede reis toe . Maartje en Willem