Hanze dag 2 70 km

Duitsland, Werlte

Vanmorgen zijn we om kwart over acht vertrokken omdat we geen ontbijt daar hadden. Het was gelukkig droog weer, maar wel een beetje fris, na een goede nacht. In de trekkershut moesten we zelf ons bed opmaken en het beddengoed weer afhalen. De route liep een groot stuk langs de Ruiten A waar de smalle fietspaaltjes slecht waren van de vele regen en soms helemaal onder water stonden. Na 17 km om 9.30 u kwamen we in Bourtange aan waar de restaurants pas om 10 u open gaan of op zondag om 12.00 u dus maar verder fietsen voor de koffie. Daar we niet door de dorpjes kwamen zijn we omgefietst naar Heede waar een prima konditorei op zondagmorgen open is. Koffie met wat lekkers en een broodje mee voor onderweg, gingen we verder. Daar zag ik het hotel waar Wiets en ik een weekje geweest zijn om in het Emsland te fietsen. We reden nu ook een heel stuk langs de Ems over een mooi fietspad. Van de Ems af kwamen we langs de magneetbaan die als testbaan diende, maar die niet meer gebruikt wordt nadat er een tragisch ongeluk had plaats gevonden.
Na wat kleine stijgingen en een voorzichtig zonnetje hebben we ons broodje opgegeten voor we in Sögel kwamen om het barokke slot Clemenswort te bezien, dat een geweldige indruk maakt met de linden allee’s naar acht kanten. Het laatste stuk naar Wertle hadden aardig tegenwind maar kwamen er ruim voor 16.00 u bij het motel met de knappe kamers. Hiernaast is een steakrestaurant waar we gaan eten. Groet aan allen.

Genieten dus.Een mooie reis verder! Met ren groet.🚴‍♀️

Anneke Bos 2023-05-07 19:55:16

Geen verkeerde dag dus. Bij ons grote wateroverlast. Heel benieuwd naar jullie volgende tocht erovrtlas