Dag 10 naar Boedapest 100 km

Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

We hebben een lange en pittige tocht voor de boeg en vol goede moed vertrokken we van de camping in Eichenbühl door het Erftal. Tot Riedern hadden we een goed vrijliggend fietspad maar daarna fietsten we over bospaden met korte klimmetjes. In Hardheim begon de kerkklok te luiden maar wij hadden geen tijd om naar de mis te gaan. Hierna begon het klimmen steeds meer tot we voorbij Schweinberg op ons hoogste punt van 385 m kwamen. Daarna kregen we de afdaling in grote snelheid reden we naar beneden om in Köningheim geen koffiepauze te hebben. Op zondag is voor 12 uur niet veel open maar in Tauberbischofsheim was op het plein van dit schitterend mooie stadje een kleine bäckerei die koffie en torte had. Het had daarvoor een beetje geregend en de stoelen waren nat maar de koffie en wat erbij was prima. In Lauda naakter we foto’s van leuke dingen straat versiering met gieters en versierde fietsen en het beeld van Tijl Uilenspiegel de plaatselijke schelm. In Bad Mergentheim waren veel wandelaars op zondagmiddag op de paden. In Röttingen was een fotostop om het stadhuis vast te leggen. We fietsten in groepjes die elkaar steeds weer passeerden. Toen kregen we in het smallere dal van de Tauber vele pittige klimmetjes omdat het goede fietspad zo nu en dan hoger tegen de heuvels lag. Wel hadden we vandaag mooie uitzichten op de heuvels en was het nat, niet regen of miezer maar veel gedruppel zodat de regenkleding wel aan moest. Tegen zes uur kwamen we vermoeid bij de camping aan na zeven honderd meter in totaal klimmen maar ook snelle afdalingen.