Camino der Lage Landen dag 3 Aalten 115 km

Nederland, Aalten

Mijn overnachtingsadres lag ver buiten Heijen op een camping en ben vanmorgen eerst naar de camping gefietst waar de anderen hun nacht doorgebracht hebben. Dat ik begon vanmorgen al met 6,5 km op de teller. We reden door Gennep en zagen daar geen wachtenden van de groep die mee wilden fietsen. De route ging door een mooi gebied tussen Gennep en Milsbeek, langs Plasmolen, naar Mook. Daar werden we verrast door een korte steile klim omhoog, maar verder een mooi gebied van de Mookerheide. Door de aanpassing van de route gingen we niet door Nijmegen en Groesbeek, maar er omheen, over een goed betonpad. Bij Berg en Dal gingen we snel naar beneden en dronken koffie bij een italiaanse Pizza boer. Hij moest eerst geld ontvangen voor hij de koffie ging maken. Richting Millingen rijden we een knooppunt voorbij maar kwamen later weer op de route. Het fietspontje bij Millingen lag klaar voor ons en we konden met z'n twintigen der net op. Aan de overzijde van de Rijn reden we naar Lobith om proviand in te slaan en een broodje te eten. Richting Elten ging het toen, maar dat was niet zo'n hoge klim, later nog wat op en neer bij Zeddam en dan naar Ulft. Hier misste Louw een knooppunt en reden we recht door, tot waar de route weer aan zou sluiten en daar hebben we op de anderen gewacht, die ook de rechtdoor route genomen hadden. Vanaf Ulft reden een lange tijd langs een beek. Voor Dinxperlo was een restaurant met terras dat ons lokte om even op adem te komen en een stempel te vragen, dat lukte en dan maar op naar Aalten waar we half zes aankwamen en ieder naar zijn slaapadres of camping ging. 's Avonds troffen enkele fietsers elkaar in een zeer vermaarde eetgelegenheid in Aalten. Oant moarn.